Det danske suksessmerket Ganni har lagt sin elsk på norske Jakob

Publisert:

Del innlegg:

Har skutt kampanjer, editorials og lookbooks for det danske merket.

Det danske merket Ganni har de siste årene slått seg opp noe voldsomt. Fra det å være et lite dansk merke med blomstrete kjoler, til å bli et internasjonalt kjent merke med butikker i London og New York. I 2020 skal det vanskelig gjøres å scrolle gjennom en influencer-feed uten å komme over plagg fra Ganni.

Men selv om man har mange gode fotografer der til lands ser det likevel ut til at de har pekt seg ut en nordmann i stedet. Det danske it-merket har nemlig i lang tid nå teamet opp med den norske fotografen Jakob Landvik.

Den norske New York-baserte it-fotografen har skutt en hel rekke lookbooks, kampanjer og editorials for Ganni.

Les også: Ganni feiret ti år i København

Se dette innlegget på Instagram

 #ganni

Et innlegg delt av GANNI (@ganni)

Til Melk & Honning kan Landvik fortelle at samarbeidet ble initiert via hans kreative management Moon International.

Blant bildene han har tatt for det danske merket finner man også noen av hans søster Sofie Landvik, en fremadstormende norsk modell som tross kort fartstid i bransjen allerede har vært på coveret av ELLE, i kampanjene til danske Samsøe Samsøe og svenske Helmsted. Disse figurerte lenge i butikkvinduene til Ganni i New York.

Landvik har på klart å skape seg et navn i den internasjonale motebransjen via sin helt særegne stil.

I likhet med den generelle trenden nå blant de hotteste fotografene, slik som Harley Weir og Tyler Mitchell, forteller han til Melk & Honning at han i hovedsak skyter analogt. Det har han gjort helt siden han lærte seg mørkerom for åtte år siden.

Bare de siste månedene har bildene til Landvik figurert på forsiden av danske Costume, Eurowoman (med norske Kaya Wilkins) og D2, han har gjort en editorial for italienske Vogue og gjort FWSS nyeste kampanje.

Under forrige runde av moteeventet Fushion hadde han også teamet opp med den norske designeren Michael Olestad i forbindelse med hans presentasjon av sin nyeste kolleksjon.

Les også: Norske Preben (22) i Virgil Ablohs Louis Vuitton-kampanje

Siste artikler

Taylor Swift får gjennomgå for sitt nye album

Taylor Swift har gitt ut sitt tolvte studioalbum The Life of a Showgirl, og reaksjonene lot ikke vente...

Ferner Jacobsen og Barbour: Tradisjon møter trend

Det finnes merker og motehus som overlever fordi de klarer det aller vanskeligste: Å være tro mot sine...

Slik er Jonathan Andersons nye Dior

Under moteuken i Paris var det en rekke spennende visninger på agendaen - én av dem: Jonathan Andersons...

Stjernenes beste antrekk fra Dior-visningen

Da Jonathan Anderson viste sin første ready-to-wear-kolleksjon som kreativ leder hos Dior, var det et stjernespekket publikum til...

Armani ser etter ny eier – L’Oréal er blant kandidatene

Armani har begynt å lete etter en kjøper. Det som i mange år har vært et av de...

Zara Larsson lanserer intimmerke

Popstjernen Zara Larsson utvider sitt kreative univers; denne gangen utenfor scenen. I høst lanserer hun MAIN ROSE, et...

– Dette er Norges beste kasjmirklær

Det nye klesmerket Mawei Cashmere lanserte sin første kolleksjon for kort tid siden, og markerte lanseringen av merket...

Alexandra Joner lanserer hudpleieserie

Med glød, glam og ekte hudpleieglede lanserer Alexandra Joner sin egen hudpleieserie. PREPPd er en leken, men seriøs...