I dag ble det klart

Publisert:

Del innlegg:

I februar i år kunne vi melde at Egmont og de franske eierene av Elle, Lagardère, ikke kom til en enighet om vilkårene av en eventuell ny kontrakt.

Dermed så det mørkt ut for en fremtid for motebladet på norsk jord. Signy Fardal hadde på det tidspunktet sittet i redaktørstolen hos Elle i 18 år.

– Det er selvfølgelig veldig rart, men vi står samlet og kommer til å kjøre på for fullt i de siste utgavene vi skal publisere, forteller Fardal.

I dag ble det kjent at Elle har fått en ny sjanse med en ny samarbeidspartner, nemlig United Influencers.

– Vi er utrolig stolte og entusiastiske for å gjøre dette samarbeidet, sier Kjetil Tveter, gründeren av United Influencers.

Dialogen mellom de to partnerne startet for en og en halv måned siden.

Signy Fardal mener det å kombinere merkevaren ELLE med et så sterkt digitalt miljø og noen av landets beste innholds-skapere er det eneste riktige å gjøre.

–  Vi skal selvsagt fortsette å lage magasinet, og i tillegg blir vi den viktigste digitale aktøren innen mote, skjønnhet og livsstil i Norge. ELLE er en sterk «influencer» og derfor en god match med UI, mener Fardal.

Les også: Døden for norske motemagasiner?

Siste artikler

Svært skjønnhetssalg til L’Oréal

At skjønnhet kan være stor business, er det liten tvil om. Nå bekreftes ryktene som lenge har sirkulert...

Mikela Beck lanserer RELY: – Hudpleie skal være ekte, ærlig og ukomplisert

Etter flere år som en av Norges mest innflytelsesrike stemmer innen hudpleie, har hun endelig tatt steget mange...

Louis Vuitton Ski: 70-talls silhuetter og norsk strikk

Louis Vuitton har lansert LV Ski 2025, og er inspirert av både 70-talls silhuetter og norsk strikk. Motehuset har...

Test av julekalendere del 2: Hvilken er best?

Høsten er her, og med den kommer starten på årets jaktsesong; jakten på den perfekte skjønnhetskalenderen. Mange av de...

Helgetips: Høstfest og Halloween-verksted i Oslobukta

Lørdag 18. oktober blir det høststemning i Oslobukta når området fylles med lokale smaker, kreative aktiviteter og familieglede....

Denne jakken er overalt nå

Moteverdenens kuleste motehus har talt: Militærjakken er tilbake for fullt. Blant trendsetterne har militærjakken allerede vært tilbake en stund,...

Victorias Secret Fashion Show er tilbake

Etter den store gjenlanseringen i fjor gjør Victoria’s Secret Fashion Show comeback igjen i 2025. Den nye versjonen...

Varner snur etter tungt år – satser på herreklær og digital vekst

Etter flere svake år og dyrekjøpte erfaringer med ungdomsmote forsøker klesgiganten Varner nå å reposisjonere seg. Selskapet, som...