I dag ble det klart

Publisert:

Del innlegg:

I februar i år kunne vi melde at Egmont og de franske eierene av Elle, Lagardère, ikke kom til en enighet om vilkårene av en eventuell ny kontrakt.

Dermed så det mørkt ut for en fremtid for motebladet på norsk jord. Signy Fardal hadde på det tidspunktet sittet i redaktørstolen hos Elle i 18 år.

– Det er selvfølgelig veldig rart, men vi står samlet og kommer til å kjøre på for fullt i de siste utgavene vi skal publisere, forteller Fardal.

I dag ble det kjent at Elle har fått en ny sjanse med en ny samarbeidspartner, nemlig United Influencers.

– Vi er utrolig stolte og entusiastiske for å gjøre dette samarbeidet, sier Kjetil Tveter, gründeren av United Influencers.

Dialogen mellom de to partnerne startet for en og en halv måned siden.

Signy Fardal mener det å kombinere merkevaren ELLE med et så sterkt digitalt miljø og noen av landets beste innholds-skapere er det eneste riktige å gjøre.

–  Vi skal selvsagt fortsette å lage magasinet, og i tillegg blir vi den viktigste digitale aktøren innen mote, skjønnhet og livsstil i Norge. ELLE er en sterk «influencer» og derfor en god match med UI, mener Fardal.

Les også: Døden for norske motemagasiner?

Siste artikler

Dette kan du finne på i Oslo i helgen

Enda usikker på hva du skal finne på i helgen? Hva med å sette i gang julestemningen på...

Comprimé: Kapselgarderoben som tåler livet

Comprimé kombinerer tidløs stil med funksjonelle materialer - og vil gjøre det enklere å kle seg godt hver...

Kjendisinvestor investerer i Lululemon

Den amerikanske investoren Michael Burry, best kjent fra filmen The Big Short og for sin rolle i å...

6 trender vi ser overalt akkurat nå

Fra catwalkene i Paris til gatene i Oslo - denne sesongen handler mote om varme, volum og tekstur....

Dua Lipa i samarbeid med eksklusivt hudpleiemerke

Det tyske hudpleiemerket Augustinus Bader har lenge hatt kultstatus blant skjønnhetsentusiaster verden over. Kjente profiler og deres hudpleiere...

Not My First: Når skandinavisk design møter western-luksus

For første gang i Norge lanseres et Luxury Cowboy-brand.Et nytt norsk klesmerke rir inn på motescenen: Not My...

Singles day: Gjør de beste kuppene!

Singles Day har utviklet seg fra et kinesisk fenomen til en global påminnelse om at egenkjærlighet også fortjener...

Endelig åpner Prada-butikken i Oslo

Etter lang tids venting og måneder med spekulasjoner er det nå offisielt: Prada åpner sin første norske butikk...