Norsk motemerke teamer opp med italiensk high-end brand

Publisert:

Del innlegg:

– Naturlig at det omsider kom et samarbeid.

Verken det norske motemerket Cala Jade eller det italienske skomerket Diemme er fremmed for designersamarbeid. Nå slår de hodene sammen og lanserer en sko inspirert av deres DNA.

The Misu Vet.

Diemme-klassikeren The Roccia Vet har fått ny drakt designet av Cala Jade. Skinnet og designet er lånt fra merkets populære Misu-veskemodell, håndvevet og inspirert av skandinaviske kurver i bjørkenever og julekurver. Resultatet er skoen The Misu Vet. Den kommer i et begrenset opplag i både sort og brunt, og selges via Cala Jade sin nettside samt på Bolina på Stabekk i Oslo.

– Vi er begge entusiaster av skinn og materialer, så det var naturlig at det omsider kom et samarbeid. Vi bruker mange av de samme leverandørene og har alltid beundret hverandres produkter. Vi er kjempefornøyd med resultatet og føler at det får frem begge merkenes personligheter, sier jentene bak Cala Jade til Melk & Honning.

– Samarbeid med andre merker har vært en sentral del av Diemme siden oppstarten i 1992. Vi opplever å bli inspirert og utfordret på en måte vi ellers ikke ville blitt – av andre mennesker, kulturer og tankesett, forteller Maja Jakobsen i Diemme, som tidligere har samarbeidet med blant annet Ganni.

Misu Mini.

I forbindelse med samarbeidet pre-lanserer Cala Jade også en eksklusiv veske i begrenset opplag, med et hint av Diemme. Inspirasjonen sees i Misu Mini-vesken på detaljene som snøringer. Vesken kommer i både sort og brunt, og lanseres offisielt først i løpet av våren/sommeren 2020.

– Alt fra kunst, arkitektur, natur og mennesker inspirerer oss, og det er derfor naturlig å samarbeide med andre når mulighetene oppstår. Både vi og Diemme har tradisjon for å samarbeide med andre merker, sier Elise Kleiva Ugland i Cala Jade.

Les også: Tar norsk mote til USA og Japan

Siste artikler

Taylor Swift får gjennomgå for sitt nye album

Taylor Swift har gitt ut sitt tolvte studioalbum The Life of a Showgirl, og reaksjonene lot ikke vente...

Ferner Jacobsen og Barbour: Tradisjon møter trend

Det finnes merker og motehus som overlever fordi de klarer det aller vanskeligste: Å være tro mot sine...

Slik er Jonathan Andersons nye Dior

Under moteuken i Paris var det en rekke spennende visninger på agendaen - én av dem: Jonathan Andersons...

Stjernenes beste antrekk fra Dior-visningen

Da Jonathan Anderson viste sin første ready-to-wear-kolleksjon som kreativ leder hos Dior, var det et stjernespekket publikum til...

Armani ser etter ny eier – L’Oréal er blant kandidatene

Armani har begynt å lete etter en kjøper. Det som i mange år har vært et av de...

Zara Larsson lanserer intimmerke

Popstjernen Zara Larsson utvider sitt kreative univers; denne gangen utenfor scenen. I høst lanserer hun MAIN ROSE, et...

– Dette er Norges beste kasjmirklær

Det nye klesmerket Mawei Cashmere lanserte sin første kolleksjon for kort tid siden, og markerte lanseringen av merket...

Alexandra Joner lanserer hudpleieserie

Med glød, glam og ekte hudpleieglede lanserer Alexandra Joner sin egen hudpleieserie. PREPPd er en leken, men seriøs...