Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Okay Kaya for Bottega Veneta
Okay Kaya for Bottega Veneta

Bottega Veneta er forsvunnet fra sosiale medier

Det italienske motehuset har slettet profilen på Instagram, Facebook og Twitter.

Tirsdag morgen hadde det luksuriøse motemerket Bottega Veneta valgt å legge ned en rekke kanaler i sosiale medier, uten en offisiell forklaring.

Instagram-kontoen, som hadde 2,5 millioner følgere, og Twitter-profilen er sporløst forsvunnet. Imidlertid finnes fortsatt profilen til motemerket på Facebook, men alt av innhold er slettet.

Les også: Hvordan bruke sosiale medier….uten å bli helt koko

Den nåværende kreative direktøren, Daniel Lee, har de siste årene løftet motemerket ytterligere med det ene it-plagget etter det andre. De posete clutchene, bulkete veskene og sandalene har vært spesielt trendy. Før koronaviruset ble et faktum, var disse å se på annen hver én av influencerne under moteukene.

Lees overtakelse som kreativ direktør i 2018 førte til at det 55 år gamle motehuset var det mest hypede motemerket i 2019.

Da tallenes tale om tilstanden blant motemerkene under pandemien ble klar, viste det seg også at Bottega Veneta, til forskjell fra de fleste, har hatt en stor oppgang.

Så hvorfor har de nå forsvunnet fra sosiale medier?

WMagazine spekulerer rundt muligheten for at det hele er et PR-stunt opp mot en ny annonsering. Kanskje kampanjen for motemerkets vår- og sommerkolleksjon er rett rundt hjørnet?

Les også: Hedi Slimane tømmer Celines Instagram-konto

Siste saker

Mest lest nå
Les mer