Blender står bak nysatsningen Blender Home med fokus på interiør

Blender satser på interiør-retail

Lanserer Blender Home.

Blender har lenge vært blant landets fremste moteagenturer. De tronet øverst på Melk & Honnings liste over mote-Norges mektigste to år på rad. I fjor måtte de riktignok ta til takke med en tredjeplass.

Nå satser de på interiør med Blender Home som en integrert del av Blender Agency med fokus på artikler til hjemmet.

Link mellom mote og interiør

– Ideen har vokst på oss et par år, i takt med at det har dukket opp flere og flere merker som vi liker og som ligger tett på vår verden, forteller Kyrre Alver til Melk & Honning.

Sammen med salgssjef Nina Tinholt er det han som er primus motor for den nye satsningen.

– Vi mener definitivt det er en link mellom mote og interiør. Det handler om livsstil, og om det å være bevist på hva vi kjøper. Rent estetisk så vil nok mye av det vi vil drive med i Blender Home ligge tett på den verden som BA representerer. 

– Må tilby mer enn en grå ullgenser

– Foreløpig jobber vi med danske Tekla, P. F. Candle Co fra Los Angeles og Cisco & The Sun, forteller Alver.

Tekla Fabrics er blant merkene i Blender Home.

– Tekla lager veldig bra produkter samtidig som deres bakgrunn fra mote gjør selskapet til en foregangsfigur for interiør 2.0. P. F. Candle lager våre favorittduftlys produsert på ett av våre favorittsteder, California. Cisco & The Sun er keramikkmerket spunnet ut fra hotellet The Slow på Bali. Grunnleggeren er vår gamle kompis og eks Ksubi-designer George Gorrow og hans kone Cisco Tschurtschenthaler.

– Vi tenker ofte på folkene bak når vi velger merker. Produkter og merker finnes det mer enn nok av der ute. Så lenge folkene bak har riktig mind-set, forteller gode historier og vi får god relasjon kjennes et produkt eller merke ofte riktig ut, sier Alver.

Så dere et hull i markedet for dette her hjemme?

Det finnes en del bra interiør-retail i Norge, som i all hovedsak er selvstendige nisjeforretninger. Disse er superoppdaterte, og det er ikke mye vi kan tilføre her bortsett fra å være en lokal kvalitetsleverandør. Men vi tror også en del av våre beste kunder på Blender Agency vil og må fokusere på flere kategorier. At de i større grad må tilby en livsstil kontra en ny grå ullgenser. 

– Vi har allerede introdusert Blender Sport, som en del av Blender Agency. Her ser vi at det arbeidet vi har gjort med Juice så smått begynner å påvirke de store aktørene i sportsbransjen. Vi tror at det tankesettet vi har bygget Blender Agency rundt til en viss grad kan appliseres nærliggende bransjer. 

– Vil kunne stjele markedsandeler

Fremover skal det bygges sten for sten. I første omgang med merkene som allerede er i porteføljen. For ikke å snakke om å lære seg et nytt marked og å få tent de allerede eksisterende motekundene på ideen.

– Gjør vi en god jobb, og setter et bra fotavtrykk, så vil vi helt sikkert komme i dialog med andre, spennende merker, sier Alver.

Ganske gutsy å satse på i dagens retail-marked?

– Det kan du si. Samtidig så tror vi at dette er blant valgene som vil gjøre Blender Group bedre rustet for fremtiden. Vi tror at mange av våre motekunder er langt fremme i skoene når det kommer til å tilby morgendagens konsument det produktet de ønsker. Og vi tror de som flytter konseptene sine i retning livsstil, vil kunne stjele markedsandeler fra for eksempel tradisjonelle interiørkjeder. Morgendagens retailere som skaper stor tillit hos kunden sin, enten gjennom høy kvalitet, tydelige økologiske valg eller annet, vil kunne selge et bredere spekter av produkter, da butikken har satt sitt godkjent-stempel på produktet. Butikken som en merkevare, rett og slett. 

Hovedbilde via @blenderagency / Instagram.

Les også: Hva er status for norsk motebransje anno 2019?