Bottega Veneta er forsvunnet fra sosiale medier

Publisert:

Del innlegg:

Det italienske motehuset har slettet profilen på Instagram, Facebook og Twitter.

Tirsdag morgen hadde det luksuriøse motemerket Bottega Veneta valgt å legge ned en rekke kanaler i sosiale medier, uten en offisiell forklaring.

Instagram-kontoen, som hadde 2,5 millioner følgere, og Twitter-profilen er sporløst forsvunnet. Imidlertid finnes fortsatt profilen til motemerket på Facebook, men alt av innhold er slettet.

Les også: Hvordan bruke sosiale medier….uten å bli helt koko

Den nåværende kreative direktøren, Daniel Lee, har de siste årene løftet motemerket ytterligere med det ene it-plagget etter det andre. De posete clutchene, bulkete veskene og sandalene har vært spesielt trendy. Før koronaviruset ble et faktum, var disse å se på annen hver én av influencerne under moteukene.

Lees overtakelse som kreativ direktør i 2018 førte til at det 55 år gamle motehuset var det mest hypede motemerket i 2019.

Da tallenes tale om tilstanden blant motemerkene under pandemien ble klar, viste det seg også at Bottega Veneta, til forskjell fra de fleste, har hatt en stor oppgang.

Så hvorfor har de nå forsvunnet fra sosiale medier?

WMagazine spekulerer rundt muligheten for at det hele er et PR-stunt opp mot en ny annonsering. Kanskje kampanjen for motemerkets vår- og sommerkolleksjon er rett rundt hjørnet?

Les også: Hedi Slimane tømmer Celines Instagram-konto

Siste artikler

Jane Birkins veske auksjoneres bort: Med unik hilsen på innsiden

Et av de mest legendariske motesymbolene i historien får nytt liv på auksjon. En Hermès-veske som tilhørte sangerinnen og...

Grace Wales Bonner blir kreativ leder hos Hermès

Et historisk skifte etter 37 år: Den britiske designeren Grace Wales Bonner tar over som kreativ direktør for...

Ingrosso stopper klokkekolleksjon etter plagiatanklager

Bianca Ingrosso og hennes selskap Ani Jewels valgte å stanse lanseringen av sin nye klokke kun timer før...

Luksusvisjon på lavbudsjett: Glenn Martens x H&M

H&M har nok en gang slått seg sammen med en av motebransjens mest spennende designere, og resultatet er...

UGG kombinerer to av årets største trender – og vi MÅ ha dem!

Ballerinasko og UGGs, to klassikere på hver sin sesong, har nå smeltet sammen i én overraskende og genial...

Svært skjønnhetssalg til L’Oréal

At skjønnhet kan være stor business, er det liten tvil om. Nå bekreftes ryktene som lenge har sirkulert...

Mikela Beck lanserer RELY: – Hudpleie skal være ekte, ærlig og ukomplisert

Etter flere år som en av Norges mest innflytelsesrike stemmer innen hudpleie, har hun endelig tatt steget mange...

Louis Vuitton Ski: 70-talls silhuetter og norsk strikk

Louis Vuitton har lansert LV Ski 2025, og er inspirert av både 70-talls silhuetter og norsk strikk. Motehuset har...