Valentino re-vamper den klassiske 517-jeansen for Levi's
Den er nesten bare lappen som er ny når Valentino finner opp 517-modellen på ny.

Valentino re-vamper den ikoniske Levi’s 517-jeansen

Levi’s klassiske modell blir ny. Det gjør prisen også.

På 1960-tallet sprettet unge over hele verden opp sømmene i sine straight-leg jeans og sydde inn paneler for å få videre jeans som kunne brukes med boots. Det ble siden kjent som flared og bootcut jeans. Den kanskje mest kjente modellen er utvilsomt Levi’s 517 også kjent som the boot cut jean.

Nå er klassikeren re-vampet av ingen ringere enn Valentino og Pierpaolo Piccoli som gir nytt liv til 517-jeansen.

Valentino re-vamper den ikoniske Levi's 517-jeansen
Levi’s-jeansen på Valentino-måten. (Gjengitt med tillatelse)

Synes du at du har sett den før? Det har du. Nærmere bestemt på catwalken da Valentino viste sin vår/sommer-kolleksjon for 2021 i september i fjor.

Valentino re-vamper den ikoniske Levi's 517-jeansen
(Gjengitt med tillatelse)

I dag slapp den på Net-A-Porter og Mr Porter. Den vil også være tilgjengelig i Valentinos egne butikker og online, men opplaget er ekstremt begrenset til bare 517 par – og prislappen er noe stivere enn ordinære Levi’s-jeans.

Valentino sitt eksemplar av Levi’s-jeansen koster nemlig nærmere 10 900 norske kroner for damemodellen og i overkant av 10 000 for herremodellen.

En Levi’s 517 koster til sammenligning rundt 800 kroner ny og rundt 500-lappen brukt her hjemme.

Valentino re-vamper den ikoniske Levi's 517-jeansen
Mer enn 10 000 kroner må du ut med skal du sikre deg denne jeansen. (Gjengitt med tillatelse)

Hver jeans er en uendret original oppsirkulert fra tidligere brukte 517-jeans. Unikt for disse er en label laget ekslusivt for samarbeidet – den er selvsagt nummerert skulle du være så heldig å få tak i en, skriver Grazia.

I februar i år samarbeidet Levi’s med den danske supersuksessen GANNI om en kolleksjon som i stor grad har preget influencernes Instagram-feed.

Heller ikke Pierpaolo Piccoli er fremmed for collabs. Valentinos kreative leder kan nemlig se tilbake på en lang rekke samarbeid med merker slik som Birkenstock, Onitsuka Tiger og UNDERCOVER.

Les også: Gen Z har fått øynene opp for denne designeren

Siste saker

Mest lest nå
Les mer