Tre motekafeer du kan besøke i sommer

Publisert:

Del innlegg:

Logomania i omgivelser som er perfekte for Insta-feeden.

Ledende motehus har for lengst omfavnet både skjønnhet- og interiørbransjen. Med egne linjer som produserer alt fra parfymer og sminkeprodukter, til kolleksjoner med duftlys, coffee table-books og møbler, tjener merkene gode penger.

For et noe rimeligere – og kanskje hakket med Instagram-vennlig – har flere motehus også skaffet seg egne kafeer eller restauranter. Disse er åpne for alle, og du finner du gjerne i motemetropolene eller på populære feristeder.

Her er selvfølgelig ingenting overlatt til tilfeldighetene. Motehusets logo går som regel igjen i både kaffe, kaker og interiør. Omgivelsene er så vakre at det nærmest er umulig for motefansen å ikke poste noe på sosiale medier. Hashtag gratis PR.

Jacquemus i Paris

Da Galeries Lafayette åpnet sin splitter nye butikk på Champs-Élysées tidligere i år, var det med en helt egen food court i kjelleren. Her åpnet designeren Simon Porte Jacquemus – som står bak det voldsomt mye omtalte it-merket Jaquemus – sin første kafé, Café Citron.

Til forskjell fra andre motekafeer er Jacquemus’ langt fra like logo-tung. Café Citron er blitt til sammen med den franske kultrestauranten Caviar Kaspia. Interiøret i kafeen er i tro Jacquemus-ånd med enkle trebord, solblekede terrakotta-potter og sitrontrær.

På menyen finner man blant annet toast med hjemmelaget syltetøy, bløtkokte egg, middelhavsgrønnsaker, sardiner, hjemmebakt brød, franske oster og sitronterter.

https://www.instagram.com/p/BvwD5mTn5GX/

Fendi i London

Skal du en tur til London i sommer kan du besøke det ikoniske varehuset Harrods, og ta en pause i femte etasje på en pop up Fendi-kafé.

I juli og august holder kafeen åpen i et lokale med dobbel F så langt øyet kan se. Alt fra kaffe og kaker, til bord og vegger er nemlig dekket av Fendis logo.

https://www.instagram.com/p/Bz_LJPsHeRu/

Dior i Saint-Tropez

Er du på ferie på den franske rivieraen, nærmere bestemt i Saint-Tropez er Dior-butikken et fint sted for lunsj, enten du skal shoppe eller ei. Butikken har nemlig en vakker hage hvor du i restauranten Dior Des Lices kan sette deg ned for å nyte en bellini eller en liten matbit. Alt fra kaffe, kaker og toast er selvsagt pyntet med motehusets egne logo.

https://www.instagram.com/p/BreyIRFBCDP/

Les også: Balenciaga har hanket inn ekte parisiske kjærestepar til ny kampanje

Siste artikler

UGG kombinerer to av årets største trender – og vi MÅ ha dem!

Ballerinasko og UGGs, to klassikere på hver sin sesong, har nå smeltet sammen i én overraskende og genial...

Svært skjønnhetssalg til L’Oréal

At skjønnhet kan være stor business, er det liten tvil om. Nå bekreftes ryktene som lenge har sirkulert...

Mikela Beck lanserer RELY: – Hudpleie skal være ekte, ærlig og ukomplisert

Etter flere år som en av Norges mest innflytelsesrike stemmer innen hudpleie, har hun endelig tatt steget mange...

Louis Vuitton Ski: 70-talls silhuetter og norsk strikk

Louis Vuitton har lansert LV Ski 2025, og er inspirert av både 70-talls silhuetter og norsk strikk. Motehuset har...

Test av julekalendere del 2: Hvilken er best?

Høsten er her, og med den kommer starten på årets jaktsesong; jakten på den perfekte skjønnhetskalenderen. Mange av de...

Helgetips: Høstfest og Halloween-verksted i Oslobukta

Lørdag 18. oktober blir det høststemning i Oslobukta når området fylles med lokale smaker, kreative aktiviteter og familieglede....

Denne jakken er overalt nå

Moteverdenens kuleste motehus har talt: Militærjakken er tilbake for fullt. Blant trendsetterne har militærjakken allerede vært tilbake en stund,...

Victorias Secret Fashion Show er tilbake

Etter den store gjenlanseringen i fjor gjør Victoria’s Secret Fashion Show comeback igjen i 2025. Den nye versjonen...