Kontroverser er tydeligvis ingen hindring.
Til tross for, eller kanskje nettopp på grunn av, den store ståheien rundt merket er The Ordinary nå verdens mest populære hudpleiemerke.
Ifølge en undersøkelse har merket 37 millioner søk i året. Det er over fire og en halv gang flere søk enn det nest mest populære merket, Neutrogena.
Andre merker på listen er FOREO, Eucerin, Elizabeth Arden og Elemis.
Grunnet sine cruelty-free kvalitetsingredienser og lovende resultater har merket opparbeidet seg en lojal kundebase med kunder fra over hele verden, skriver Hypebae som omtaler funnene i undersøkelsen.

The Ordinary ble lansert i 2016, og ble raskt et av de aller mest hypede skjønnhetsmerkene i verden med kjendiskunder som Kim Kardashian.
Nå avdøde Brandon Truaxe, som var grunnlegger og administerende direktør for Deciem som eier blant annet The Ordinary, stakk imidlertid kjepper i hjulene for suksessen med sine mildt sagt merkelige utspill, lite politisk korrekte sleivspark og dertil svært så kontroversielle politiske hyllester.

Oppførselen fikk store følger for Truaxe. Skjønnhetsgigant Estée Lauder, som eier 28 prosent av aksjene i Deciem, gikk rettens vei for å fjerne han fra firmaet, og Truaxe fikk til slutt sparken fra selskapet han selv startet.
Det ser altså ikke ut til å ha påvirket merkets popularitet, kjent for kult-favoritter som sine Hyaluronic Acid 2% + B5 og Niacinamide 10% + Zinc 1%.
Dette er topp 10 mest populære hudpleiemerker:
The Ordinary – 37 060 000 årlige søk
Neutrogena – 7 857 000 årlige søk
FOREO – 6 851 000 årlige søk
Eucerin – 5 618 000 årlige søk
Pai – 4 900 000 årlige søk
AMELIORATE – 2 804 000 årlige søk
Moroccanoil – 2 682 000 årlige søk
Elizabeth Arden – 2 286 000 årlige søk
COSRX – 2 124 000 årlige søk
Elemis – 2 079 000 årlige søk
Les også: Tre ganger suksessen gikk til hodet på beauty-gründere