Foto: Getty Images

Stranger Things-stjerna (15) lager eget skjønnhetsmerke

Retter seg inn mot Gen Z.

Millie Bobby Brown kanskje aller best kjent fra serie-suksessen Stranger Things lanserer sitt eget skjønnhetsmerke. Det skriver WWD.

For generasjon Z

Skjønnhetsmerket har fått navnet Florence by Mills etter bestemoren hennes, og skal føre kosmetikk og hudpleie for stjernas egen generasjon, Gen Z. Hun lanserer i samarbeid med moderselskapet Beach House som også står bak Kendall Jenners Moon-produkter.

15-åringen henter inspirasjon fra sin egen tid i sminkestolen på sett med produkter spesielt utviklet for såkalte per-teens og tenåringer.

– Jeg fant liksom aldri noe jeg likte og som jeg kunne påføre på huden min. Jeg tok av sminken og plutselig hadde jeg fått enda en kvise, forteller Bobby Brown til WWD.

– Jeg endte opp med å bruke mange produkter som ikke var bra for meg. Noen var anti-aging – og jeg var bare ti år gammel!

Akkurat hvilke type produkter skjønnhetsmerket vil omfatte er fortsatt ikke kjent, men det skal etter sigende inkludere blant annet en ansiktsmist, øyemasker og en skin tint. Alle produktene skal være veganske, PETA-sertifiserte og cruelty-free. Prisene skal ligge et sted mellom 10 og 34 dollar. Det tilsvarer mellom rundt 90 og i overkant av 300 norske kroner. Produktene skal i første omgang selges gjennom egen netthandel samt hos Ulta Beauty og Boots.

Gode penger i beauty

Med lanseringen føyer Millie Bobby Brown seg inn i rekken av superstjerner med en fot i skjønnhetsbransjen.

Nylig ble det kjent at Selena Gomez lanserer sitt eget skjønnhetsmerke. Det samme gjør Lady Gaga, mens Zoë Kravitz slipper samarbeidskolleksjon med YSL Beauty.

For ikke å snakke om både Kylie Jenner med sin Kylie Cosmetics, Kim Kardshian West og Rihanna med sin Fenty Beauty som alle har tjent gode penger på nettopp skjønnhet.

Les også: Nå har den unge Rihanna-look-aliken landet sin første skjønnhetskampanje