Smykkemerket Tom Wood har på kort tid blitt et it-merke, «big in japan» og omsetter nå årlig for omkring 15 millioner kroner.
Det som startet med en mini-smykkekolleksjon bestående av 3 ulike ringer, startet av ekteparet Mona Jensen og Morten Isachsen, har ekspandert voldsomt i de 3 årene det har eksistert. Høsten 2015 lanserte merket sin første damekolleksjon.
Nå utvider Tom Wood ytligere, og lansererer sin aller første kombinerte dame-og herrekolleksjon. De første bildene ble sluppet i dag.
Les også : Fra hobby til suksess : Møt smykkedesignerene bak Stillwithyou
Bildene er tatt av Pudder Agency-fotograf Truls Quale, og i stil med Tom Woods androgyne smykker er dame-og herreklærne både monokrome, minimalistiske og stilrene.
Spesielt japanerne har trykket det norske smykkemerket til brystet. Moteredaktøren i japanske Harper’s Bazaar, Yuko Ugori fikk nemlig nyss om merket i 2015, og brukte det i flere editorials. Bare i løpet av fjoråret poppet smykkemerket opp i 40 butikker i Japanske storbyer.
Les også : Kaibosh-grunnleger: Vi sikter mot internasjonal ekspandasjon