Gårsdagen markerte en ny start for Oslos motescene, med fem visninger under Oslo Runway-paraplyen. PR-byrået This Is Pr står bak, med prosjektleder Ditte Kristensen i spissen. Se bilder fra de fem som viste under. Alle foto InDigitalImages
By TiMo
Tine Mollatts merke har blitt et av mote-Norges største eksportartikler, etter lukrative samarbeider med Pia Tjelta, og senest Gwyneth Paltrow. Våren 2016 var like feminin, myk og bohemsk som tidligere, med en romantisk fargepalett i pastelltoner og vintage-inspirerte fasonger.
Johnny Love
John Erling Vinnem introduserte kvinneklær for første sesong, en naturlig utvikling etter markant vekst de siste årene. I likhet med herreklærne bærer kvinnelinjen et jordnært preg, med enkle snitt og brukervennlige fasonger.
Les også: Motemerker i vekst – Johnny Love
Christina Ledang
Designeren og Pudder Agency-stylisten har studiebakgrunn fra England, og debuterte med en rekke latexplagg i separatvisning våren 2012. Gårsdagens visning var fri for gummi, med lette pastellkjoler, stramme håndvesker og a-former.
Anne-Karine Thorbjørnsen
Oslo Runways mest ukjente navn har bakgrunn fra prestisjefylte Central St Martins, og har tidligere presentert under moteiniativet UP. Som den minst kommersielle av designerne, skilte Thorbjørnsen seg ut med overdimensjonerte former, dekonstruerte detaljer og sportsreferanser.
Epilogue by Eva Emanuelsen
Eva Emanuelsens visning ble av flere, deriblant Costume-redaktør Hege Aurelie Badendyck, trukket frem som sesongens sterkeste. Maskuline snitt ble brytt opp av feminine prints, løse silkeplagg og store frakker.