Første helgen av musikkfestivalen i ørkenen er over. Ifølge Womens Wear Daily er april den travleste måneden i Californias skjønnhetsbutikker og -salonger, på grunn av amerikanere som skal gjøre seg klar til den hippe festvialen. Huden skal være brun med spray-tan, kroppen skal være hårløs med voksing og de må få fikset etterveksten hos frisøren.
Coachella er aboslutt et «se og bli sett arrangement», hvor kjendisene sikkert bruker minst like mye tid på forbredelsene som før de skal på den røde løperen. Mange kjendiser dukker opp på festivalområde med nye «looks», for å få masse publisitet.
Les også: Coachella er i full gang: Se kjendisenes festivalstil
En hit i år har vært å dukke opp med en helt ny hårfarge. For eksempel hadde Kylie Jenner oransje hår den første dagen, mens andre dagen kom hun i regnbuefargede fletter.
Kylie er kanskje allerede kjent for å forandre hårfargen sin titt og ofte, men hun var ikke alene om å gjøre det under Coachella. Taylor Swift dukket opp på festivalen med platinablondt hår, mens Hailey Baldwin dro blekingen enda lenger, og hadde grå lokker for første gang.
Neglekunst er tydeligvis også en stor trend på den stjernespekkede festivalen. Vanessa Hudgens var en av kjendisene som dro dette ekstra langt, og skal ha brukt over 1500 kroner på manikyr for anledningen.
Det var også mye glitter å se på musikkfestilvalen, noe som preget catwalken under moteukene tidligere i år, og. For eksempel hadde Kendall Jenner glitter i hodebunnen på sitt oppsatte hår. Blomsterkransen har vært i festivalmotebildet en del år. Den er her tydeligvis for å bli, sett blant annet på Victoria Secret-modellen Alessandra Ambrosio.
Flere av kjendisene brukte også Coachella for å markedsføre deres nye skjønnhetsprodukter. Katy Perry lanserte et samarbeid med CoverGirl, mens Kylie lanserte tre nye metalliske farger til hennes kolleksjon med «lip-kits».
Les også: Rihanna med eget sminkemerke