LOS ANGELES, CALIFORNIA - AUGUST 28: Pandora VP Creative Directors Francesco Terzo (L) and Filippo Ficarelli attend Pandora Street Of Loves on August 28, 2019 in Los Angeles, California. (Photo by Andrew Toth/Getty Images for Pandora)

Selger 280 000 smykker hver dag – nå relanserer den danske smykkegiganten

Ny logo, oppdaterte butikker og flere kjendiser og influencere.

Forrige uke inviterte det danske smykkemerket Pandora til Pink Party i Los Angeles, USA for å markere sin relansering. Hit var over 400 gjester fra hele verden invitert, blant dem de nye Pandora-musene Nathalie Emmanuel, Georgia May Jagger, Halima Aden, Larsen Thompson, Margaret Zhang og Tasya van Ree.

Den omfattende relanseringen skal inkludere ny logo, totalforandring av merkets 2700 butikker verden over samt økt bruk av kjendiser og tema-baserte kolleksjoner. Det skriver Business of Fashion.

Nylig annonserte Pandora at Stranger Things-stjerne Millie Bobby Brown var deres nye ansikt utad. Kort tid etter lanserte det danske smykkemerket sin Harry Potter-kolleksjon. Også Walt Disneys Frozen har sin egen kolleksjon.

Pandoras salg mer enn tidoblet seg i tiåret frem til 2017, skriver bransjenettstedet. Men manglende evne til å fornye seg har holdt både kunder og investorer borte.

– Kunder forteller oss at de pleide å se på Pandora som rimelig, men gjør det ikke lenger. Merket har mistet sin originale posisjon, og nå forsøker vi å ta den tilbake, sier Pandora-sjef Alexander Lacik til Reuters.

Den nye strategien, som inkluderer kostnadsinnbesparinger, økt merkevarefokus og mindre promotions, er foreløpig blitt tatt godt i mot. Pandoras aksjer har økt med ti prosent siden starten av året til 296 danske kroner mot 1000 danske kroner i 2016.

Les også: DN: Nok et kriseår for Zara i Norge