Stjernens andre kolleksjon for den svenske kleskjeden treffer butikkhyllene på torsdag.
Tidligere i år ble det klart at H&M og The Weeknd hadde inngått et samarbeid. Folka bak den svenske kleskjeden hadde tydeligvis lagt merke til stjernens slicke street wear-look, lastet med silkete bomberjakker, hoodies og mørke chinos, og ville la han få sette sitt preg på plagg med deres logo.
– Min personlige stil er veldig instinktiv, avslappet og diskré, men jeg bryr meg alltid om hva jeg har på meg. Det er interessant å se hvordan herremote har forandret seg de siste årene, og hvordan sport- og street wear har blitt en så stor del av den, uttalte han da den første kolleksjonen ble sluppet i februar.
Ikke overraskende spilte bomberjakka hovedrollen i den, og alt sammen så ut til å være hentet rett ut fra artisten sin egen garderobe. Mye av inspirasjonen kommer fra fortauene i Los Angeles, byen artisten – som egentlig heter Abel Tesfaye – har bodd i gjennom en årrekke.
Den verdenskjente R&B-stjernen fikk nylig æren av å pryde Harper’s Bazaar sitt viktige septembernummer. Mens magasinet fremdeles er å finne på bladhyllene verden rundt, daler om kort tid The Weeknd sin andre kolleksjon for H&M ned på butikkhyllene.
Klærne har mye av den samme estetikken som sist. Sortimentet, som teller 18 forskjellige plagg, inneholder flere bomberjakker, hoodies og store t-skjorter, noen av dem med «The Weeknd» i tusj-liknende trykk, eller logoen «XO».
– Bomberjakken er i sentrum av kolleksjonen. For min generasjon er bomberjakken en erstatning for dressjakka. Det er et plagg som menn bruker hver dag, og det er noe man kan bruke i enhver anledning – alt fra hverdag til en prisutdeling, har 27-åringen sagt.
Fargepaletten har også fått et innslag av burgunder for å feire den nye sesongens inntog, og helt nytt av sesongen er en varsity-jakke.
– Jeg liker den ekstra godt fordi den spiller på idéen om «Americana». Det føles utrolig bra å sette mitt preg på alle disse plaggene, og gi dem litt edge. De litt oversized hoodiene er slouchy på en helt perfekt måte, og collegegenserne med The Weeknd-logoen på er som en splitter ny basic som man kan gå med hver eneste dag, uttalte han til Complex i går.
I forbindelse med at den første kolleksjonen ble sluppet i februar var han ikke sen med å slå ned på eventuelle kommentarer om at det var et «sell out move» å samarbeide med «fast fashion» giganten.
– H&M spurte om jeg ville velge mine favoritter fra denne kolleksjonen og jeg var veldig glad for å gjøre det fordi den føles så autentisk. Jeg putter aldri navnet mitt på noe som ikke føles ekte, fortalte The Weeknd da.
Les også: Slik blir H&M sin splitter nye satsning