Ryktes å være det nye Céline.
Det har allerede vært hvisket om ikke Bottega Veneta er det nye Celine – eller rettere sagt om det er det gamle Céline.
Det italienske luksusmotehusets nye kreativ direktør Daniel Lee er nemlig tidligere Celine-sjef Phoebe Philos protesjé med bakgrunn fra både Maison Margiela, Balenciaga og Donna Karan i tillegg til hans syv år hos Celine under Philo som kreativ leder av merkets ready-to-wear.
Mandag slapp Lees debutkampanje for Bottega Veneta – bare uker før hans debutvisning under Milan Fashion Week senere i vår.
Det er Daria Werbowy, som også gjorde Célines Resort 2015-kampanje, som er det kanskje mest kjente ansiktet blant modellene.
Men med er også norske Kaya Wilkins. Modellen og artisten også kjent under artistnavnet Okay Kaya. Hun er spådd en lysende karriere også i modellbransjen, og er blant modellene det norske modellbyrået Heartbreak fremholder som et av navnene verdt å følge med på i året som kommer.
– Kaya Wilkins gjør mange store motehuskampanjer, og det er ingenting som tyder på at det vil stoppe med det første, sa Jonas Mangerud ved Heartbreak til Melk & Honning tidligere i år.
Wilkins har vært et hett navn på catwalken under moteukene de siste sesongene, og har nylig gjort kampanjer for blant andre Calvin Klein, Topshop, Tommy Hilfiger og Hugo Boss. I fjor sommer gikk hun blant annet på catwalken for Miu Miu sammen med navn som Naomi Campbell, Adwoa Aboah, Alexa Chung, Suki Waterhouse, Kaia Gerber og Georgia May Jagger.
Lees debutkampanje for Bottega Veneta er fotografert av Tyrone Lebon. Den London-fødte fotografen og regissøren skal ifølge i-D være den eneste som i tillegg til Juergen Teller har vært hyret inn av Philo for å gjøre en Céline-kampanje.
Alle bilder via Bottega Veneta.