Se bilder fra lanseringen av POC and Forth

Publisert:

Del innlegg:

I går lanserte POC en kolleksjon for stilbevisste syklere på sportsbutikken The Juice på Eger.

POC, som spesialiserer seg på sikkerhetsutstyr for syklister, har skapt en kolleksjon som har fokus på den urbane sykkelkulturen. Flere- og flere har kastet seg på setet og tråkket avgårde til jobb – fordi det er praktisk, av miljømessige årsaker eller for å stramme opp kroppen. Med en kombinert kafe og sykkelverksted på annethvert hjørne i Oslo by er det ikke noe tegn på at den stilbevisste syklisten vil legge fremkomstmiddelet i boden med det første. Derfor er den nye kolleksjonen POC and Forth laget for de syklistene som trygt og praktisk vil komme seg fra A til Å, samtidig som de vil se bra ut på veien.

POC and Forth-kolleksjonen tar utgangspunkt i deres erfaring og kunnskap innen sikkerhet for å utvikle en kolleksjon for den urbane syklisten. Med på laget har de fått verdens mest sikkerhetsbevisste bilprodusent, Volvo. De har bidratt med data, tall og lang erfaring med sikkerhet i trafikken. Dette har sjefsdesigner Monica Lindström latt seg inspirere av:

– Målet med POC and Forth har vært å gjøre syklingpendling tryggere og samtidig hylle sykkelen som transportmiddel. Vi vil at flere skal bruke sykkelen i hverdagen og ønsker å skape mote med en reell hensikt, forteller Monica Lindström som er Produktdesigner hos POC.

POC ble grunnlagt i Sverige i 2005, og har vunnet en rekke priser for sitt design til skikjørere og syklister i samarbeid med spesialister, leger og forskere. Kolleksjonen POC and Forth er laget for å skape synergier mellom tekniske materialer og den moderne sykkelkulturen. Kolleksjonen inneholder en parkas i vannavstøtende materialer, vindjakker, vester, solbriller og hjelmer til både kvinner og menn. Passform og design er utviklet spesielt etter syklistenes behov. Kolleksjonen har fokus på funksjonelle detaljer slik som usynlige reflekser, jakkeermer som kan forlenges når man sykler og hjelmer som er tilpasset for å passe inn i hetten.

POC and Forth vil bli solgt i eksklusivt utvalgte butikker i Skandinavia. I Oslo er kolleksjonen tilgjengelig på The Juice på Eger.

Se bilder fra lanseringsfesten på The Juice her: 

Designerne bak POC and Fourth: Monica Lindström og Jonas Sjögren.

Foto: Vilde Rolfsen

Se også: Skam-stjernen i H&M x ERDEM sin nye kampanjevideo

Siste artikler

Jane Birkins veske auksjoneres bort: Med unik hilsen på innsiden

Et av de mest legendariske motesymbolene i historien får nytt liv på auksjon. En Hermès-veske som tilhørte sangerinnen og...

Grace Wales Bonner blir kreativ leder hos Hermès

Et historisk skifte etter 37 år: Den britiske designeren Grace Wales Bonner tar over som kreativ direktør for...

Ingrosso stopper klokkekolleksjon etter plagiatanklager

Bianca Ingrosso og hennes selskap Ani Jewels valgte å stanse lanseringen av sin nye klokke kun timer før...

Luksusvisjon på lavbudsjett: Glenn Martens x H&M

H&M har nok en gang slått seg sammen med en av motebransjens mest spennende designere, og resultatet er...

UGG kombinerer to av årets største trender – og vi MÅ ha dem!

Ballerinasko og UGGs, to klassikere på hver sin sesong, har nå smeltet sammen i én overraskende og genial...

Svært skjønnhetssalg til L’Oréal

At skjønnhet kan være stor business, er det liten tvil om. Nå bekreftes ryktene som lenge har sirkulert...

Mikela Beck lanserer RELY: – Hudpleie skal være ekte, ærlig og ukomplisert

Etter flere år som en av Norges mest innflytelsesrike stemmer innen hudpleie, har hun endelig tatt steget mange...

Louis Vuitton Ski: 70-talls silhuetter og norsk strikk

Louis Vuitton har lansert LV Ski 2025, og er inspirert av både 70-talls silhuetter og norsk strikk. Motehuset har...