Se bilder fra lanseringen av POC and Forth

Publisert:

Del innlegg:

I går lanserte POC en kolleksjon for stilbevisste syklere på sportsbutikken The Juice på Eger.

POC, som spesialiserer seg på sikkerhetsutstyr for syklister, har skapt en kolleksjon som har fokus på den urbane sykkelkulturen. Flere- og flere har kastet seg på setet og tråkket avgårde til jobb – fordi det er praktisk, av miljømessige årsaker eller for å stramme opp kroppen. Med en kombinert kafe og sykkelverksted på annethvert hjørne i Oslo by er det ikke noe tegn på at den stilbevisste syklisten vil legge fremkomstmiddelet i boden med det første. Derfor er den nye kolleksjonen POC and Forth laget for de syklistene som trygt og praktisk vil komme seg fra A til Å, samtidig som de vil se bra ut på veien.

POC and Forth-kolleksjonen tar utgangspunkt i deres erfaring og kunnskap innen sikkerhet for å utvikle en kolleksjon for den urbane syklisten. Med på laget har de fått verdens mest sikkerhetsbevisste bilprodusent, Volvo. De har bidratt med data, tall og lang erfaring med sikkerhet i trafikken. Dette har sjefsdesigner Monica Lindström latt seg inspirere av:

– Målet med POC and Forth har vært å gjøre syklingpendling tryggere og samtidig hylle sykkelen som transportmiddel. Vi vil at flere skal bruke sykkelen i hverdagen og ønsker å skape mote med en reell hensikt, forteller Monica Lindström som er Produktdesigner hos POC.

POC ble grunnlagt i Sverige i 2005, og har vunnet en rekke priser for sitt design til skikjørere og syklister i samarbeid med spesialister, leger og forskere. Kolleksjonen POC and Forth er laget for å skape synergier mellom tekniske materialer og den moderne sykkelkulturen. Kolleksjonen inneholder en parkas i vannavstøtende materialer, vindjakker, vester, solbriller og hjelmer til både kvinner og menn. Passform og design er utviklet spesielt etter syklistenes behov. Kolleksjonen har fokus på funksjonelle detaljer slik som usynlige reflekser, jakkeermer som kan forlenges når man sykler og hjelmer som er tilpasset for å passe inn i hetten.

POC and Forth vil bli solgt i eksklusivt utvalgte butikker i Skandinavia. I Oslo er kolleksjonen tilgjengelig på The Juice på Eger.

Se bilder fra lanseringsfesten på The Juice her: 

Designerne bak POC and Fourth: Monica Lindström og Jonas Sjögren.

Foto: Vilde Rolfsen

Se også: Skam-stjernen i H&M x ERDEM sin nye kampanjevideo

Siste artikler

Endelig åpner Prada-butikken i Oslo

Etter lang tids venting og måneder med spekulasjoner er det nå offisielt: Prada åpner sin første norske butikk...

Hudpleie til barn? Shay Mitchells nye merke skaper debatt

Skuespilleren Shay Mitchell og forretningspartneren Esther Song har lansert et nytt hudpleiemerke for barn - og reaksjonene lot...

Janka Polliani lanserer eksklusiv jakkekolleksjon med Villoid

Denne høsten går moteprofil Janka Polliani fra front-row til designstudio - og resultatet er en kolleksjon som oser...

Dette er kåpen alle vil ha denne vinteren

Klassikeren som aldri går av moten, har fått en oppgradering denne vinteren - og den lille detaljen gjør...

Olivier Rousteing forlater Balmain

Balmain kunngjorde i dag at motehuset og kreativ direktør Olivier Rousteing har valgt å gå hver sin vei...

Få julebordsgløden med Sophie Elise – hennes beste tips til vinterens selvtillitsboost

Nå som mørket senker seg og julebordsesongen er rett rundt hjørnet, er det lite som løfter humøret mer...

Menneskelig innsikt møter teknologi: This Is Creative satser på Performance Marketing

Det kreative kommunikasjonsbyrået This Is Creative tar et nytt strategisk steg. Etter mer enn 20 år i skjæringspunktet...

9 fine kjoler til julebordet

Julebordsesongen er her - og med den, unnskyldningen for å skinne litt ekstra. Nå skal det glitre, men...