Sosiale medier har blitt et livsviktig markedsføringvåpen for designhusene og Gucci utmerker seg spesielt. De har per dags dato 14 millioner likes på Facebook-siden sin og nesten 6 millioner følgere på Instagram. I en undersøkelse gjort av mediebyrået L2 i fjor, ble Gucci kalt «A fashion genious» og gikk ut med gullmedalje for sin «Digitale kompetanse».
Nå shaker motehuset ting opp på instafeeden og lar 31 spesielt utvalgte kunstnere få fritt spillerom til å tolke Guccis mest velkjente print, Bloom og Caleido.
– #Guccigram er et utgangspunkt for å fortelle forskjellige historier som knyttes sammen ved en stor felles frihet. Dagens kreativitet har ofte sitt utspring og finner sin stemme gjennom digitale medier. En helt essensiell kilde til vår visuelle kultur. Vi trenger ikke lenger gå på et museum. Vi kan bare gå inn på Instagram på smarttelefonene våre og få umiddelbar tilgang (…), forteller sjefsdesigneren Alessandro Michele på Guccis side.
Les også : Gucci-omsetning vokser igjen