Går av med seieren for tredje gang på rad.
Virgil Abloh startet merket Off-White i 2013. Da hadde han allerede gjort seg til et kjent navn via sitt mangeårige samarbeid med Kanye West. Hypen var kjapt et faktum. Det Milano-baserte merket har per nå over 50 butikker rundt om i verden og har gjort collabs med blant annet IKEA, Moncler, Evian, Converse, ASAP Rocky og Nike.
At Abloh i 2018 gikk inn i stillingen som herredesigner for Louis Vuitton, bidro selvfølgelig også bare til mer omtale av både han og Off-White.
Nå har it-merket nok en gang gått av med seieren som det motemerket flest søker etter.
Det er det globale søkemotoren Lyst som ifølge Fashionista har samlet data fra det første kvartalet av 2020. I resultatet har de inkludert både søk via seg og Google, omtale på sosiale medier og engasjement rundt konkrete poster, og kommet frem til merkene og produktene flest mennesker søkte etter.
Og for tredje kvartalet på rad var det altså Off-White som kapret førsteplassen. På andre, tredje og fjerdeplass finner vi Balenciaga, Nike og Gucci. Deretter følger Prada, Moncler, Fendi, Valentino, Saint Laurent og Versace.
«Lyst-indeksen for første kvartal reflekterer en tid der det i store deler av Asia har vært alt annet enn business as usual, før dette også spredte seg til Europa og Nord-amerika i de siste ukene av kvartalet», skriver Lyst i sin rapport.
De påpeker videre at man nok i enda større grad vil se hvordan Covid-19-viruset har påvirket kjøpevanene og merkepreferansene til folk i andre kvartal av 2020.
Populære Bottega Veneta
Når det gjelder produktene flest har søkt etter er det, kanskje ikke overraskende, Bottega Veneta Padded casette bag som kommer øverst.
Daniel Lee har hatt voldsom suksess som sjefdesigner for merket, og veskene fra det italienske merket har vært å se på annen hver influencer denne sesongen.
På de påfølgende plassene finner man Off-White Lace body suit, Telfar shopping bag og Gucci GG pattern tights.
Les også: Nå blir alt annerledes for en av verdens største moteuker