Grønnsaker, blomster og plagg fra arkivet.
Det er 22 år siden Cathrine Hammel grunnla sitt selvtitulerte motemerke med en holdbar og tidløs signatur. Siden er mye skjedd, og deler av motebransjen holder i dag et så høyt tempo at det er langt fra bærekraftig. Det vil Cathrine Hammel være motsvar til.
– Vi tror at vi må velge en forretningsmodell som utfordrer dagens industri og som inspirerer oss alle til å ta bedre valg. Nå føler vi virkelig at vi har vokst vår egen vei, sier Agathe Berjaut ved Cathrine Hammel til Melk & Honning.
Som en del av Norges nye kunst- og motefestival Fushion, inviterer motemerket til marked denne helgen.
The Urban Farmer market by Cathrine Hammel & friends er åpent i hagen utenfor Cathrine Hammels kontor i Oslo lørdag.
– Markedet er en mulighet for oss til å samle gode mennesker med en interesse for naturen og som deler våre verdier rundt holdbarhet. De inspirerer oss til å være bevisst på påvirkningskraften vår.
– Et marked er også et sosialt sted hvor folk møtes. I fjor hadde vi et loppemarked med samme baktanke. Vi var veldig fornøyd med at det åpnet dørene inn til merket for kundene. Vi delte øyeblikk med dem og gav de muligheten til å komme nærmere kjernen. Dette er definitivt noe vi vil fortsette med, sier Berjaut.
På markedet vil det være økologiske grønnsaker fra Bergmyrene gård, blomster fra Fioriblomster, mat fra Ask og Loke spiseri, økologisk kjøtt fra Heinrich Jung, naturlige drikker fra Villbrygg og plagg fra arkivet til Cathrine Hammel.
Les også: FWSS lanserer fresht blomsterkonsept