Se bildene fra deres aller første catwalk-visning noensinne.
Det tidligere ekstremt hypede merket Vetements ble kjent for å plassere gamle favoritter i en ny kontekst. Under couture-moteuka i Paris i juli 2016, så vi plutselig den gode, gamle velour dressen fra Juicy Couture suse nedover catwalken.
Senere samme måned, på merkets 21-årsdag, kjørte Juicy Couture selv en kampanje for å gjøre seg aktuelle kalt #trackisback. Blant it-jentene i kampanjen fant vi kjendisdatter Atlanta de Cadenet og Anna Speckhart.
Dressen ble i utgangspunktet gjort superpopulær etter at tidligere it-girls Paris Hilton og Lindsay Lohan – med tilhørende veskehund, flue-solbriller og UGGs – bar dressen i 2002-2003, men har de siste åtte årene sett en kraftig nedgang i salgstallene.
Men, med en motebransje som tilsynelatende har begynt å se på sent 90- og tidlig 2000-tall full av brennende kjærlighet, er tiden inne for å la velour dressen få komme tilbake.
August i fjor fikk merket en ny kreativ leder, kjendisstylisten Jamie Mizrahm, som har kledd opp alle fra Katy Perry til Suki Waterhouse. Hun fikk oppdraget med å gå «all in» for å få alle de kuleste i klassen til å dra på seg velurdressen igjen.
– Jeg skal ikke komme inn å forandre det til noe helt annet. Jeg ønsker bare å finpusse den nostalgiske følelsen som alle Juicy-jenter husker og få det til å funke i dag, fortalte hun til ManRepeller, under New York Fashion Week.
Merket kjørte da en presentasjon av en 70-talls-inspirert, fargerik kolleksjon på en takterrasse i den amerikanske storbyen.
I går kveld tok de det et skritt lenger, da de – for aller første gang gjennom sine nå 23 år i eksistens – hadde et moteshow på det historiske, etter ryktene hjemsøkte, hotell Wolcott på 31st street.
Kosedressen anno 2017 hos Juicy Couture skiller seg sterkt fra originalversjonen – men både et par mer pyntede varianter, og noen med mer street wear-vibber var å finne. På catwalken fikk de også selskap av en del skinnplagg, blomsterkjoler, leopdardmønstrede sett, jumpsuits og gjennomsiktige plagg som føltes veldig i tiden. Det som ikke har forandret seg er at målgruppen for kolleksjonen helt tydelig er unge mennesker.
Og, som Vogue sin utsendte sa, «Selv luksusdesignere lager tracksuits nå om dagen, men er du virkelig villig til å kjøpe noe med tre nuller når du kan få en av disse med den legendariske «J»-glidelåsen?»
Dette var høydepunktene:
Les også: 90-tallsskoen gjør comeback