Jeremy Scott caster venner, supermodeller og samarbeidspartnere.
Tidligere denne uka kom de første kampanjebildene fra høstens kanskje mest omtalte designersamarbeid mellom klesgigant H&M og Moschino som med Jeremy Scott i spissen er årets gjestedesigner. Bildene ble delt nøyaktig én måned før kolleksjonen er i butikk – i tro drop-ånd – og nærmere et halv år etter at samarbeidet først ble annonsert under Coachella tidligere i år med Gigi Hadid som ansikt utad (hun spiller også hovedrollen i reklamekampanjen skutt av Steven Meisel) før det hele kuliminerer i det Scott lover skal bli minst like glamorøst som en tradisjonell Moschino-visning i New York senere denne måneden.
Men først; nå er kampanjebildene fra kolleksjonen her.
Det skal være «positivitet, kjærlighet og mangfold» som er hjertet i kolleksjonen som kommer i butikk først 8. november.
«Når jeg designer inspireres jeg alltid av vennene mine. Lookbooken til MOSCHINO [tv] H&M er en fest; her feirer vi alt som er gøy og kreativt, energien til menneskene og kolleksjonen», sier Scott i en uttalelse.
Det er Moschino-sjefens samarbeidspartnere gjennom mange år, Marcus Mam og Carlyne de Dudzeele som står for henholdvis foto og styling.
Blant kampanjemodellene er venner av Scott, blant annet Aquaria, vinneren av RuPaul’s Drag Race sesong 10, tvillinger og influencere Aya og Ami, Scotts assistent Sakura Bready og hans beste venn og pr-sjef ved Moschino, Pablo Olea samt toppmodeller som Teddy Quinlivan, Barbie Ferreira og Dilone.
Til W Magazine, som skriver at det mest overraskende med samarbeidet er at det ikke har skjedd tidligere (det er ikke uten grunn av Scott kalles «kongen av samarbeid»), sier Moschino-sjefen at han er glad for at designet hans nå blir tilgjengelig for et større publikum.
«Det er det ultimate komplimentet for enhver motedesigner at folk bruker og elsker klærne dine».
Se kampanjebildene her:
Alle bilder via H&M