Pudder Agency startet opp i 2009 og var i utgangspunktet et rent stylingbyrå. I løpet av årene har de utvidet og fronter nå kreative innen hele livsstil- og motesegmentet. De ble også det aller første byrået i Norge til å tilby et komplett team til mote- og reklameoppdrag. Nå ekspanderer de ytterliggere og skal fokusere enda mer på fotografi med sitt eget nettgalleri.
Pudder Agency drives av daglig leder Maren Helly-Hansen Sørbye og fotografagent Hilde Holta. De forteller at grunnen til at de ønsker å starte opp dette er den enorme interessen folk har både for foto og interiør. De tror mange er ute etter det unike som gjør at byrået har troen på at mange vil like bildene de skal selge via nettgalleriet «Pudder Print».
– Våre kreative jobber i en visuell verden treffer mange. I forbindelse med ett enkelt fotoopptak kan det tas tusenvis av bilder, og bildene som ikke blir valgt gjøres det vanligvis aldri noe mer med. Det er ikke sjelden at de kreatives favoritter ikke blir valgt, og det finnes så mange magiske øyeblikk! Vi ønsker å dele disse. Når man til daglig jobber mye med kommersielle kunder er det også gøy med en kreativ «lekeplass» der man kan utfolde seg og jobbe uten for mange rammer. Det å ha en mulighet til å både vise og selge dette er selvfølgelig en bonus, forteller Holta.
Motivene på Pudder Print skal ha sterke referanser til mote, interiør og arkitektur. Bildene er primært tatt av fotografer tilknyttet foto- og stylingbyrået slik som Julie Pike, Lasse Fløde, Kim Jakobsen To, Baard Lunde, Renate Torseth, Truls Qvale, Einar Aslaksen og Birgit Fauske.
Fotografiene skal trykkes på miljøvennlig høykvalitets fotokunstpapir, og leveres med sertifikat. Prisene vil ligge fra kr. 3000 og oppover, avhengig av størrelse, opplag og motiv.
Pudder Agency mener at den økende interessen for mote- og interiørfotografi gjør at det er en etterspørsel etter unike bilder i en prisklasse som er overkommelig for «mannen i gata».
– I Oslo har man sett flere foto-gallerier komme til de siste årene. Det er nok med på å åpne manges øyne for fotografiet! Mote, interiør og livsstil glir også i sterkere grad mer inn i hverandre. Det å tilby noe i et mellom-sjikte prismessig gjør det også tilgjengelig for flere. Dette gjør at vi har tro på et produkt som Pudder Print, forteller fotogragent Hilde Holta.
I forbindelse med lanseringen av nettgalleriet den 7. desember åpnes det også en popup-utstilling i Eufemias Hage Visningsenter i Barcode. I en ukes tid vil det være mulig å stikke innom å ta en titt på utvalgte motiver som vil være til salgs på Pudder Print i et miljø innredet av Norwegian Icons.
Les også: Norges nye designtalenter: Moe Oslo