Melk & Honning presenterer: norsk mote 2021

Publisert:

Del innlegg:

Norsk mote står i fokus når du nå kan bli bedre kjent med disse seks merkene og designerne.

Det har vært og er et annerledes år. Koronapandemien har gjort at motevisninger og moteuker over hele verden er blitt utsatt og avlyst.

Det er viktigere enn noensinne å fremme og støtte norsk mote nå opp mot «den nye normalen» og det som for mange er en usikker fremtid.

Derfor vil Melk & Honning sette fokus på norsk mote. Over to uker presenterer vi seks norske designere og merker som vi mener er blant landets mest interessante – og som vi har troen på fremover.

Her er både etablerte, velkjente navn i den norske moteverdenen med internasjonal suksess. Men også mindre up and coming norske merker.

Annenhver dag de to neste ukene, fra og med torsdag 18. februar, vil vi presentere en ny designer eller merke. Slik kan du kan bli bedre kjent både med merkevaren, men også med menneskene bak. Det mener vi er minst like viktig. For i en tid der så og si alt foregår og vil foregå dels digitalt blir det som skjer i kulissene også av stor betydning. Mot en ny normal må merkene og designerne tilpasse seg en hverdag som mest sannsynlig vil se helt annerledes ut enn tidligere. Hva tenker de om det? Hvor går veien videre? Hvordan startet egentlig det hele? Hvor viktig er det norske motemarkedet kontra det internasjonale? Og hvem er egentlig menneskene bak merket? Hvordan jobber de? Og hvordan ser en vanlig arbeidsdag ut for de? Det er bare noe av det vi spør om når Melk & Honning nå setter fokus på og presenterer norsk mote 2021.

Siste artikler

Taylor Swift får gjennomgå for sitt nye album

Taylor Swift har gitt ut sitt tolvte studioalbum The Life of a Showgirl, og reaksjonene lot ikke vente...

Ferner Jacobsen og Barbour: Tradisjon møter trend

Det finnes merker og motehus som overlever fordi de klarer det aller vanskeligste: Å være tro mot sine...

Slik er Jonathan Andersons nye Dior

Under moteuken i Paris var det en rekke spennende visninger på agendaen - én av dem: Jonathan Andersons...

Stjernenes beste antrekk fra Dior-visningen

Da Jonathan Anderson viste sin første ready-to-wear-kolleksjon som kreativ leder hos Dior, var det et stjernespekket publikum til...

Armani ser etter ny eier – L’Oréal er blant kandidatene

Armani har begynt å lete etter en kjøper. Det som i mange år har vært et av de...

Zara Larsson lanserer intimmerke

Popstjernen Zara Larsson utvider sitt kreative univers; denne gangen utenfor scenen. I høst lanserer hun MAIN ROSE, et...

– Dette er Norges beste kasjmirklær

Det nye klesmerket Mawei Cashmere lanserte sin første kolleksjon for kort tid siden, og markerte lanseringen av merket...

Alexandra Joner lanserer hudpleieserie

Med glød, glam og ekte hudpleieglede lanserer Alexandra Joner sin egen hudpleieserie. PREPPd er en leken, men seriøs...