Den tyske dagligvarekjeden Lidl skal lansere en kleskolleksjon i samarbeid med supermodellen Heidi Klum.
Den tidligere Victoria Secret´s-engelen har skapt en kolleksjon som skal speile hennes personlige stil, og den vil treffe butikkhyllene i løpet av 2017.
– Lidl er kjent for å lage kvalitetsprodukter til rimelige priser. Jeg hadde det så gøy med å designe plaggene til kolleksjonen, forteller Klum til WWD.
Kjendissamarbeid kommer på en lang snor for tiden. Men ingen kunne vel ikke gjette at Lidl var den neste i rekken til å kapre et kjent fjes. Hva blir det neste? Coop Obs x Vendela Kirsebom?
Eller, dette er faktisk ikke første gang Lidl samarbeider med en kjendis. I fjor lanserte de hårprodukter signert ingen ringere enn Paris Hilton.
Den siste tiden er Klum mest foran kameraet for andre ærender enn å stå modell. Hun er nemlig dommer i tv-show som Project Runway, America´s Got Talent og Germany´s Next Top Model.
Den tysk/amerikanske modellen og programlederen har også tatt steget inn i designerrollen flere ganger tidligere. Blant annet har hun samarbeidet med Birkenstock, Jordache, Victoria’s Secret og smykkemerket Mouwad.
Klum er også kreativ leder for Bendon som har undertøy- og badetøylinjer som bærer hennes navn, og en kleslinje i samarbeid med den amerikanske butikk-kjeden Macys.
Lidl har omkring 10 000 butikker i 28 land rundt om i verden. Men for å få klørne i Lidl x Heidi Klum-kolleksjonen må du dessverre reise utenlands. Den tyske matvarekjeden prøvde å etablere seg i Norge i 2004, men kastet inn håndkledet fire år etter.
– De etablerte seg i et overetablert marked, fikk dårlig beliggenhet, og hadde merkevarer vi ikke hadde hørt om, forklarte merkevareekspert Trond Blindheim, om hvorfor Lidl floppet, til Dagens Næringsliv tilbake i 2008.
Les også: Stilikonet har lansert eget merke