Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Louis Vuitton
Louis Vuitton åpner Nordens største flaggskip-butikk i Oslo. (Foto: Peter White/Getty)

Louis Vuitton satser stort i Oslo

Et eksempel på at det er stor etterspørsel etter luksusshopping i Norge.

Oslos shoppingdistrikt har nok en gang fått seg et løft – og denne gangen midt på Karl Johan. Det franske luksusmotehuset Louis Vuitton har nå grepet sjansen til å re-installere seg i hovedstaden. Og det med en mye større og mer omfattende flaggskip-butikk enn tidligere.

Den nye Oslo-butikken til Louis Vuitton er den første i Norden til å representere det komplette universet til motehuset.

Femten år etter ankomst til Oslo, og tre lokasjoner senere, kan man nå handle fra alle Louis Vuittons segmenter her til lands. Butikken inkluderer for første gang skinnvarer til både dame og herre, tilbehør, sko, kleskolleksjoner, parfyme, klokker og møbler. Den nye flaggskipen inneholder også utvalgte møbler og kunst som feirer både norske kunstnere og skandinavisk design.

CEO i Promenaden Management, Anette Lund, sier at Louis Vuittons behov for å utvide har vært stort helt fra starten.

– Louis Vuitton sin satsing er et betydelig løft for shopping-opplevelsene i Oslo og nok et eksempel på at det er stor etterspørsel etter luksusshopping i Norge. Internasjonale motehus i luksussegmentet satser i Oslo, forteller hun.

Louis Vuitton Oslo ligger nå midt på Karl Johan. (Foto: Louis Vuitton)

– Spennende planer

Åpningen av nye Louis Vuitton på hjørnet av Nedre Slottsgate og Karl Johans gate utvider luksusprofilen i området ytterligere. Promenaden ønsker at hele Steen & Strøm-kvartalet, med Nedre Slottsgate som nærmeste nabo, skal representere det beste Norge har å by på innen luksus. Vi har flere endringer i sikte.

– Vi kan ikke røpe alt som skjer ennå, men vi gleder oss til å fortelle om flere store internasjonale luksusmerker som allerede har signert leiekontrakt og som skal etablere seg her.

I tillegg er Steen & Strøm allerede godt i gang med et større reposisjonering- og ombyggingsprosjekt, og skal få en enda klarere luksusprofil. Dette vil være et naturlig sted for nye unike merkevarer å etablere seg og vi kan røpe at vi har veldig spennende planer for det historiske magasinet, sier Lund.

I tråd med dette, er det allerede kamp om plassene i Promenaden-distriktet, ifølge CEOen. Det franske luksusmotehusets flyttevei var slettes ikke lang, men begeistringen var stor.

– Vi opplever stor etterspørsel etter lokaler. Etterspørselen i eksklusive Nedre Slottsgate er faktisk blitt større enn tilbudet av ledige lokaler, sier Lund.

Tsutsumi Hoang og Anniken Jørgensen på åpningen av den nye flaggskip-butikken tidligere denne uken. (Foto: Alvin Santos)

Les også: Nå lanserer suksesserien dette – perfekt til jul?

Siste saker

Mest lest nå
Les mer