Logomanien strekker seg til fingerspissene

Publisert:

Del innlegg:

 Trodde du glorete logoer var forbeholdt klær og tilbehør må du tro om igjen.

De siste sesongene har store og synlige logoer fra merker og motehus for alvor gått fra å være harry til hot. Nå beveger logotrenden seg et steg videre på sosiale medier der den pynter opp neglene til merkeglade jenter og gutter.

På Instagram har den japanske neglekunstneren Mei Kawajiri i overkant av 80.000 følgere. Til dem deler hun flittig bilder av de overdådige neglekreasjonene sine. Blant de ulike designene er flere inspirert av store motehus. Lange negler med tekst eller logo har kommet inn i varmen.

Vogue kaller neglekonseptet for «Balenciaga-effekten», nettopp fordi modellene på Balenciaga FW17-visningen hadde negler med en stor «B» på. Dette har Kawajiri brukt til sin fordel, og på Instagram inspirerer hun følgerne sine med negledesign med blant annet Louis Vuitton-logo, Balenciaga skrevet med én bokstav på hver finger og noen overdådige Versace-neglekunst.

Her ser det ut som at ingen negl kan bli for lang, fargerik eller med nok pynt. Kanskje ikke veldig anvendelig, men utvilsomt et blikkfang.

 Alle bildene er skjermdump fra Instagram @Nailsbymei

Les også: Norske Sigrid i eksklusiv video for Vogue

Siste artikler

Dette kan du finne på i Oslo i helgen

Enda usikker på hva du skal finne på i helgen? Hva med å sette i gang julestemningen på...

Comprimé: Kapselgarderoben som tåler livet

Comprimé kombinerer tidløs stil med funksjonelle materialer - og vil gjøre det enklere å kle seg godt hver...

Kjendisinvestor investerer i Lululemon

Den amerikanske investoren Michael Burry, best kjent fra filmen The Big Short og for sin rolle i å...

6 trender vi ser overalt akkurat nå

Fra catwalkene i Paris til gatene i Oslo - denne sesongen handler mote om varme, volum og tekstur....

Dua Lipa i samarbeid med eksklusivt hudpleiemerke

Det tyske hudpleiemerket Augustinus Bader har lenge hatt kultstatus blant skjønnhetsentusiaster verden over. Kjente profiler og deres hudpleiere...

Not My First: Når skandinavisk design møter western-luksus

For første gang i Norge lanseres et Luxury Cowboy-brand.Et nytt norsk klesmerke rir inn på motescenen: Not My...

Singles day: Gjør de beste kuppene!

Singles Day har utviklet seg fra et kinesisk fenomen til en global påminnelse om at egenkjærlighet også fortjener...

Endelig åpner Prada-butikken i Oslo

Etter lang tids venting og måneder med spekulasjoner er det nå offisielt: Prada åpner sin første norske butikk...