Kendall og Bella skaffer seg inntekter på si.
Ja – du leste riktig. Denne uken har både Kendall Jenner og Bella Hadid fått seg nye jobber. Det er derimot langt fra kassavakt på Burger King som skal gi toppmodellene ekstrainntekter. Faktisk, er det sjefsstillinger det er snakk om.
Onsdag ble det kjent at Kendall Jenner er utnevnt til kreativ leder for FWRD – eller forward, som det uttales. Ifølge Business of Fashion, begynner hun i jobben hos luksus-e-taileren allerede til uken, i forbindelse med New York Fashion Week.
Hun skal jobbe med produkt- og merkeedits, overse nettsiden og også være delaktig når det kommer til merkets markedsføring og partnerskap.
Motenettstedet Fashionista mener ansettelsen er en viktig del av det Revolve-eide merkets strategi for å nå Generasjon Z.
– Kendall Jenner er det perfekte valget for denne rollen, mens vi fortsetter å investere i en ny generasjon luksus-konsumenter, sier Michael Mente, med-CEO og med-grunnlegger i Revolve Group.
Samtidig droppet FWRD i denne forbindelse akkurat sin høstkampanje – hvor Jenner selv var modell.
Også Bella Hadid har vært opptatt på business-fronten i det siste. Samme dag som nyheten om Jenners karriere-move, ble det annonsert at hun er blitt medgrunnlegger i Kin Euphorics. Nå satser hun på energidrikk.
Ifølge Vogue, har Bella Hadid hatt et langt forhold til den alkoholfrie, naturlige energidrikken Kin Euphorics. Hun forteller at «universet» plasserte drikken i kjøleskapet hennes en eller annen gang i 2019 – og ble redningen for en utslitt modell etter lange arbeidsdager.
Bella Hadid har kjøpt seg inn i selskapet, på eget initiativ, og offisielt blitt medgrunnlegger sammen med CEO Jen Batchelor. Toppmodellen kan fortelle at hun har planer om å være mye mer enn bare en kjendisstøtte.
Bella Hadid skal involvere seg i alt fra branding til sosiale initiativer til tekst. Også selve drikkene vil snart få en aldri så liten touch av Hadid. Ja, helt bokstavelig talt – de skal nemlig tilsettes lavendel som vokser på Hadid-gården i Pennsylvania!
– Å skape er mitt kjærlighetsspråk, sier hun til Vogue.

Det er ikke akkurat sjelden vi ser kjendiser som går inn i bedrifter, det kan vel heller kalles en trend.
Emily Ratajkowski er kreativ direktør i Loops Beauty. Jennifer Aniston er kreativ direktør i Vital Proteins. Dakota Johnson er kreativ direktør i seksualhelsemerket Maude.
Forrige uke annonserte onlinebutikken Pretty Little Thing også at de hadde ansatt influencer og tidligere Love Island UK-deltager Molly-Mae Hague som kreativ direktør for markedene i Storbritannia og Europa.