Juicy Tubes relanseres 20 år etter

Lipglossen var superpopulær på tidlig 2000-tall. Nå er den tilbake.

De siste årene har ikke Lancome akkurat vært merket på folks lepper (no pun intended), men nå ser det ut til at det kan forandre seg.

Det franske skjønnhetsmerket kan nemlig melde at de kommer til å relansere lipgloss-serien Juicy Tubes, 20 år etter lanseringen.

Les også: Er dette den neste store hudpleietrenden?

Solgte tjue Juicy Tubes i minuttet

Rundt millenniumsskiftet og i årene som fulgte var det å ha voldsomt glinsende og lett gjennomsiktige produkter på leppene et must. Datidens popprinsesser, slik som Britney Spear, Christina Aguilera og Jessica Simpson, ledet an trenden med lepper man nærmest kunne speile seg i. Og Juicy Tubes var det eneste som gjaldt.

At absolutt alt innen en meter festet seg til leppene når man bar denne sirupliknende glossen, så hverken de eller noen andre seg til å bry seg noe nevneverdig om.

Ifølge The Cut ble det på den tiden solgt tjue av disse rundt om i verden hvert eneste minutt. Ettersom årene gikk endret likevel trendene seg for sminke, nye produkter kom på markedet og Juicy Tubes ble offisielt avviklet i 2018.

Men nå preger 90- og tidlig 2000-tall i sterk unge millennials og generasjon-Z sin stil.

Og Lancome har altså sett sitt snitt til å kapitalisere på dette ved å relansere den gamle it-glossen.

Nyheten ble sluppet via merkets Instagram, med passende vibes anno 2002:

Se dette innlegget på Instagram

Guess what? The original Juicy Tubes are back. Available exclusively @sephora #Lancome #JuicyTubes #LipGloss

Et innlegg delt av Lancôme Official (@lancomeofficial)

Se dette innlegget på Instagram

Your favorite lipgloss is back!. Get ready for hydrated, glossy and delicious lips. Do you remember buying your first juicy tube? Comment down below! Available exclusively @sephora Lancome #JuicyTubes #LipGloss

Et innlegg delt av Lancôme Official (@lancomeofficial)

Juicy Tubes 2.0 kommer i tjue ulike farger og kan kun kjøpes via Sephora. Prisen ligger på omtrent 200 kroner.

Les også: Video sjokkerer: Kosmetikkgigant ødelegger og kaster returnerte varer rett i søpla