Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar

Juicy Couture gjør comeback

Vil gjøre velurdressen hot igjen.

På begynnelsen av 2000-tallet ble Juicy Couture superpopulært da stjerner som Paris Hilton og Lindsay Lohan matchet velurdressen med den svære logoen på rumpa opp med flue-solbriller, UGGs og en liten chihuahua i veska. Så ble det amerikanske stemplet som «harry» og velurdressene havnet i tilfeldige Fretex-containere rundt om i verden.

Etter et tiår med stor nedgang gjorde de i fjor et forsøk på å få tracksuiten til å bli kul igjen. I forbindelse med at merket fylte 21 år, feiret de med kampanjen #TRACKISBACK hvor 21 freshe jenter ble hanket inn for å fronte merket.

Designkollektivet Vetements, som er kjent for å puste nytt liv inn i merker som har nådd «best før»-datoen, lanserte også et samarbeidet med Juicy som var nok et steg mot å riste fra seg de negative assossiasjonene folk har til det amerikanske merket.

Kollasj med Paris Hilton i Juicy Couture

Paris Hilton i Juicy Couture gjennom historien. Foto via Instagram

For bare en måneds tid siden fikk Juicy Couture en ny kreativ leder, nemlig kjendisstylisten Jamie Mizrahm som har kledd opp alt fra Katy Perry til Suki Waterhouse. Hun har fått i oppgave å virkelig gå «all in» for å få de kuleste i klassen til å dra på seg velurdressen igjen.

– Jeg skal ikke komme inn å forandre det til noe helt annet. Jeg ønsker bare å finpusse den nostalgiske følelsen som alle Juicy-jenter husker og få det til å funke i dag, forteller hun til Man Repeller.

Under nylige New York Fashion Week fikk vi et innblikk i hvordan Juicy Couture sitt store comeback ser ut. På en rooftop på Manhatten presenterte Mizrahm sine visjoner for merket. Og Paris Hilton var en selvskreven gjest i et gult antrekk signert Juicy.

Les også
Hatefulle ytringer, diskriminering og alkoholfokus: Dette er vinneren av Gullbarbie 2025

Kolleksjonen var preget av friske farger – og selvfølgelig var velurdressen på plass. Men den har blitt oppgradert med nye silhuetter og farger som er mer passende for 2017. Selv om tracksuiten er Juciy sin ryggmarg, så kan det amerikanske merket by på en haug andre plagg som blomsterkjoler og hekletopper. Kolleksjonen hadde tydelig preg av 70-tallet og at den nye kreative lederen sin oppvekst i Los Angeles med tydelige streetwear-vibes.

Ifølge Vogue og HYPEBAE er kolleksjonen en ny start for Juciy Couture og et stort comeback.

Kollasj med fire forskjellige antrekk fra den nyeste kolleksjonen

Juice Couture SS18. Bilder via Vogue Runway

Les også: Fiorucci er tilbake

Siste saker

Mest lest nå
Les mer