Italiensk motehus starter nytt konsept

Publisert:

Del innlegg:

Nå kan du spise Gucci-mat.

Italienske Gucci kunne onsdag bekrefte at de åpner en ekslusiv restaurant, utstilling og butikk i forbindelse med merkets eget museum, i den italienske byen Firenze.

Det var nettstedet WWD som først kunne bekrefte nyheten.

Med designer Alessandro Michele i sjefsstolen har luksusmerket blitt et «må-ha» merke, som sesong etter sesong kommer med plagg i sprekt print, med glitrende tilbehør og statementvesker; og kreativiteten stopper åpenbart ikke her.

Gucci museet åpnet allerede i 2011, men det var ikke før denne uken at motehuset utvidet konseptet. Restauranten er bygd opp i et design som er tro mot Guccis DNA, i form av spreke neonfarger og en eksklusiv og leken meny; ledet an av ingen andre enn Massimo Buttura, som fra før av har ledet restauranter med tre Michelin-stjerner.

Det nye konseptet har fått navnet Gucci Garden, og består i tillegg til denne restauranten av en boutique som selger eksklusive Gucci-plagg. For eksempel bomberjakker i silke, som har Gucci Garden Gothic-printet, mye tilbehør og selvfølgelig flere gjenstander fra motehusets egne interiørlinje.

Det er også et eget utstillingsområde som viser fram en rekke vintageplagg fra merket.

– Alt ser ut og skal føles mer som et marked. Jeg elsker variasjonen mellom de ulike tingene som her er blitt kombinert på en spirituell måte, sier Alessandro Michele til WWD og fortsetter:

– Jeg er veldig glad. Jeg hadde det så gøy med å sette opp dette og jeg tror du kan føle at det er en veldig livlig plass. Dette er et museum som ikke er et museum.

På sosiale medier ser det ut som at Gucci Garden har fått en varm velkomst fra fansen. På Instagram under #GucciGarden er det allerede i underkant av 14.000 bilder av alt fra mat, interiør, menyer, fasader og gjester.

Kanskje har Gucci-fansen bare ventet på at merket endelig skulle komme med en egen restaurant? Motehus som Chanel, Dior, Armani og Ralph Lauren har i mange år gjort det stort med det samme i flere storbyer. Så kanskje dette også blir et like populært stopp for moteglade turister?

Les også: Fem kule, voksne damer du bør følge på Instagram

Siste artikler

Not My First: Når skandinavisk design møter western-luksus

For første gang i Norge lanseres et Luxury Cowboy-brand.Et nytt norsk klesmerke rir inn på motescenen: Not My...

Singles day: Gjør de beste kuppene!

Singles Day har utviklet seg fra et kinesisk fenomen til en global påminnelse om at egenkjærlighet også fortjener...

Endelig åpner Prada-butikken i Oslo

Etter lang tids venting og måneder med spekulasjoner er det nå offisielt: Prada åpner sin første norske butikk...

Hudpleie til barn? Shay Mitchells nye merke skaper debatt

Skuespilleren Shay Mitchell og forretningspartneren Esther Song har lansert et nytt hudpleiemerke for barn - og reaksjonene lot...

Janka Polliani lanserer eksklusiv jakkekolleksjon med Villoid

Denne høsten går moteprofil Janka Polliani fra front-row til designstudio - og resultatet er en kolleksjon som oser...

Dette er kåpen alle vil ha denne vinteren

Klassikeren som aldri går av moten, har fått en oppgradering denne vinteren - og den lille detaljen gjør...

Olivier Rousteing forlater Balmain

Balmain kunngjorde i dag at motehuset og kreativ direktør Olivier Rousteing har valgt å gå hver sin vei...

Få julebordsgløden med Sophie Elise – hennes beste tips til vinterens selvtillitsboost

Nå som mørket senker seg og julebordsesongen er rett rundt hjørnet, er det lite som løfter humøret mer...