Mens Business of Fashion kårer de mest innflytelsesrike i motebransjen, har TIME fokusert på hvem som påvirker den yngre generasjonen og som sannsynligvis vil prege framtiden. På denne lista finner vi en god del som har en fot innenfor moteverdenen – i godt selskap med blant andre aktivisten Malala Yousafzai, Game of Thrones-skuespiller Maisie Williams og den svenske artisten Zara Larsson.
Ikke overraskende er den yngste søsteren i Kardashian/Jenner-klanen, Kylie, på listen over de mest innflytelsesrike tenåringene. 19-åringen har bygget sitt eget sminkemerke med lip-kits og øyenskygge som blir utsolgt på få minutter hver gang de virtuelle butikkhyllene fylles med nye produkter, samt at hun er på god vei til å ta igjen storesøster Kim Kardashian West i antall følgere på sosiale medier.
Modellen Barbie Ferreira er også på listen. I en industri hvor ofte én kroppstype er sterkt representert, står Ferreira for en frisk pust og har ifølge Time blitt et symbol på forandring. Modellen startet først karrieren sin med kampanjer for American Apparel, men ble ordentlig kjent da hun frontet en reklame for undertøysmerke Aerie. Ferreira ser ikke på «plus size-modell» som en negativt ladet betegnelse, men har troen på at begrepet snart vil vanne ut når modeller i alle former blir akseptert fullt og helt i bransjen.
Kjendissønnen Jaden Smith er også på listen på grunn av sitt opprør mot mainstream kultur. 18-åringen hylles for å utfordre tradisjonelle kjønnsroller, og har for eksempel frontet en Louis Vuitton-kampanje ikledd skjørt. Han har også startet en kleslinje og kunstkollektiv, MSFTrep, i et forsøk på å bekjempe tradisjonelle normer rundt kjønn.
Den unge make up-artisten James Charles regnes også som å ha stor innflytelse. Charles er den første mannlige modellen til sminkemerket Covergirl og har haugevis av følgere på Instagram. 17-åringen ønsker at han kan inspirere mennesker til å uttrykke seg på en måte de ikke har vært komfortable med å gjøre tidligere.
Les også: Se Gigi og Kendall være… deformerte?