Holzweilers nye butikk åpner i dag – Se de første bildene her hos Melk!

logo

Melk & Honning kunne tidligere i år melde at Holzweiler ville åpne sin første monobrand store i Hegdehaugsveien i Oslo. I dag kl. 16 åpner de den 50 kvadratmeter store butikken, vegg i vegg med det australske hipster-kosmetikkmerket Aesop. 

– Vi gleder oss enormt til å åpne her, og tror dette er noe som kommer til å styrke varemerket vårt, sier Susanne Holzweiler. 

Det Berlin-baserte arkitektkontoret Gonzalez Haase AAS, som blant annet er kjent for å ha bygget butikker for Acne og Weekday, og som nå bygger den nyeste flaggskipbutikken til Balenciaga, står bak byggingen av forretningen.

– Utformingen av butikken er utviklet for merkevaren Holzweiler som et spill mellom to verdener. Arkitekturen bærer preg av et urbant, solid og rått utrykk, hvor digitaliserende, myke elementer og funksjoner er tilføyd butikken, sier arkitekten Pierre Jorge Gonzalez fra Gonzalez-Haase AAS.

Les også: Anmeldelse av Holzweilers kolleksjon under Oslo Runway HER. 

– Vi ønsker å skape retail følelsen for kunden, men at det skal være enkelt å få varene hjem. Vi tror veldig på en blanding av det beste fra retail og online, forteller Susanne. 

Agenturet Holzweiler som helhet har hatt en økning i omsetning fra 19 millioner kroner i 2011 til 51 millioner i 2015.


OG1


OG3

OG4 OG6


OG8