H&M Studios herre, dame- og nå også- barnekolleksjoner er den svenske kjedens mest eksklusive.
Linjene følger den tradisjonelle motekalenderen – med høst/vinter og vår/sommer-kolleksjoner – som vises under moteuken i Paris. Kolleksjonene kommer kun i et begrenset antall. I dag ble de første bildene fra lookbooken sluppet, og det får oss til å klø oss i fingrene etter at høsten skal sette inn for fullt.
Om kvinnekolleksjonen har H&Ms kreative rådgiver, Ann-Sofie Johannson, uttalt at de denne gangen har valgt å spille på en helt ny femininitet, med mye styrke i kombinasjon med svensk folklore og romantikk.
Det er også verdt å merke seg at H&M – i tråd med pluss-size trenden – har valgt å bruke modellen Ashley Graham som en av kampanjemodellene.
I herrekolleksjonen har de blant annet laget en ny, lengre variant av bomberjakken som har vært trendy en del år nå, brukt mye strikk og fokusert på å lage interessante stoffer og kvaliteter som gjør seg godt i lag-på-lag.