H&M er ute med en kolleksjon i forbindelse med at den kjendistette og sterkt hypa amerikanske festivalen Coachella går av stabelen om et par strakser, i Palm Desert i California.
Av bildene å dømme ser den svenske kleskjeden ut til å ha latt seg sterkt inspirere både av D12s musikkvideo til sangen «Purple Pills» fra 2001, Woodstock-festivalen, bilder av 70-talls band groupies, folk rock – og muligens tripping på syre. Neo-hippie all the way, med en touch av pre-2000 neonfarger.
Selve kampanjefilmen er noe mer nedtonet, med den svenske gruppa Amasons rolige cover av The Mamas and the Papas-klassikeren «California Dreamin».
H&M-designeren Ross Lydon forteller at de elsker Coachella på grunn av den demokratiske sjelen i det hele og følelesen av at folk bonder der.
– For oss handler Coachella om å bruke mote og musikk til å uttrykke energier, og det er dét vi prøver å reflektere i denne kolleksjonen, sier han ifølge Hollywood reporter sagt.
Hanket inn til denne kampanjer er blant annet den fremadstormende modellen Hailey Baldwin – kjæresten til Justin Bieber – den britiske, tatoverte it-modellen Ash Symest, den vakre fregnefrøkenen Adwoah Aboah som står bak den feministiske instagram-profilen @gurlstalk, og den kule rockejenta Julia Cumming.
I fjor var første året H&M samarbeidet med Coachella om å lage en kolleksjon, og også hadde en pop-up store på festivalområdet.
Kolleksjonen består av en mengde 70-talls plagg som får deg til å føle deg akkurat passe hippie, uten at du er redd for at du skal se ut som du er på vei til Flower power-temafest.
Flust av frynsete topper, perledetaljer, prints og t-skjorter med legendariske rockeband, jumpsuits, denimplagg og selvfølgelig masse accessoirer som floppy hatter, store solbriller og lave boots.
Da er det bare festivalbilletten som gjenstår.
Hele kolleksjonen kommer på nett og i utvalgte butikker f.o.m 31 mars.
Les også: H&M tenker miljø med britisk rapper