H&M har kjøpt seg inn i denne svenske toppbloggerens klesmerke

Kenza Zouiten er en av Sveriges desidert mest kjente bloggere. Fra hun startet bloggen i 2007, tok det ikke lang tid før hun begynte å tjene flere titalls tusen i måneden på å skrive om livet sitt på nett. Siden 2012 har hun drevet IVYREVEL, et klesmerke som i utgangspunktet utelukkende bestod av skinnjakker. Ettersom merket økte kraftig i popularitet utvidet Zouiten i samarbeid med medeierene, kjæresten Aleks Subosic og svogeren Dejan Subosic, sortimentet mer og mer.

Mange ble derfor overrasket da bloggeren på fredag la ut et tårevått innlegg med tittelen «IVYREVEL is closing».

Nå viser det seg at Kenza bare slo til med en god gammeldags aprilsnarr, og at det er noe helt annet som har skjedd.

Den svenske kleskjeden H&M har nemlig kjøpt seg inn i IVYREVEL med 20 millioner svenske kroner, og i dag ble merket lansert for fullt med ny nettside. 

 

Bilde: IVYREVEL Campaign_01_850px

 

– Vi er stolte av å være hel-digitale, og å være grenseprengende i forsøket på å skape en motehistorie som binder kreativitet og teknologisk innovasjon sammen, forteller Dejan Subosic i pressemeldingen som ble sendt ut i dag.

IVYREVEL er i ferd med å grunnlegge sin egen Fashion Tech LAb i Stockholm, som vil ha i oppgave å eksperimentere med framtidsrettet mote, blant annet interaktive stoffer, wearable tech, og nye måter å drive distribusjon og kundeservice.

 

Les også: H&M loves Coachella – Se den bohemske kampanjefilmen