Mulberry Oslo får nye lokaler

Hit flytter Mulberry Oslo

Det britiske luksusmotehuset får nye lokaler.

I fjor høst skrev Melk & Honning om Mulberry Oslo som var på flyttefot.

Nå er det klart hvor det britiske luksusmotehusets nye butikk blir.

I Oslo siden 1991

Frem til nå har Mulberry ligget i Akersgata med naboer som blant annet Vincci. Butikken åpnet i Oslo allerede i 1991, og var med det blant de første internasjonale luksusmotehusene i hovedstaden.

Det er danske Group 88 som står bak butikken. De har de siste årene satses stort på luksusmarkedet i Oslo med blant annet Gucci, Burberry, Balenciaga, Bottega Veneta, Saint Laurent og Valentino, og eier 50 prosent av aksjene i Mulberry Oslo AS mens Mulberry Company (Europe) Ltd eier den andre halvparten.

– Nytt og tidsriktig konsept

– Nedre Slottsgate har utviklet seg flott, og med vår seneste åpning av Valentino som en del av de internasjonale luksusmerkene vi representerer, mener vi at Mulberry – som et av nordmens favorittmerker – også bør presenteres i et nytt og tidsriktig konsept, sa COO i Group88, Marius Møller til Melk & Honning da det ble kjent at butikken var på flyttefor i fjor.

Hvor var enda ikke kjent, og Møller hadde følgende kommentar:

– Vi ser frem til å kunne presentere Johnny Cocas nye butikkonsept i løpet av 2019 på en ny og spennende location. De nye lokalene blir både større og lysere, og vil kunne representere Mulberry i sitt rette element.

Til Steen & Strøm

Nå er det klart at den nye Mulberry-butikken vil ligge i forbindelse med Steen & Strøm med egen inngang fra gaten slik som både Balenciaga, Gucci og Valentino gjør i dag.

Mulberry flytter butikken til Nedre Slottsgate.

– Mulberry er inne i en ny æra, og det er tid for å flytte butikken til Nedre Slottsgate hvor den vil ligge side om side med andre luksusmerker som Burberry, Gucci og Saint Laurent, sier Helle Wang, Head of PR & Marketing i Group 88 til Melk & Honning.

Mulberry flytter til sommeren, men eksakt åpningsdato for den nye butikken er fortsatt ikke kjent.

Hovedbilde: Melk & Honning.

Les også: Merker Oslo-butikkene Celine-effekten?