Happy Socks ble startet av to svensker med en visjon om å spre glede ved å jekke opp det ellers så hverdagslige plagget en sokk er, til nye, fargerrike og morsomme høyder. Sokkene blir nå solgt i 70 land, inkludert i 130 butikker i Norge, og merket har samarbeidet med alle fra Terry Richardson til Snoop Dogg til Barnes i New York.
Nå har de satt i gang et internasjonalt samarbeidsprosjekt der de har valgt seg ut en «Local hero» i 15 forskjellige markeder. I USA er moteikonet Iris Apfel valgt ut som den lokale helten.
I Norge har de gått for kunstnerduoen bak BROSLO, som nylig var i spotlighten da de samarbeidet med Mardou & Dean om en eksklusiv kolleksjon under Oslo Runway.
BROSLO – som er «Brødrene Oslo» smelta sammen – består av Jonny Aaseth og Nikolai Gyllenhammar, og er mest kjent for sine store, maksimalistiske kunstverk. De har blant annet samarbeidet med Carlings og laget kunst for A$AP Rocky.
Den lille sokkekolleksjonen som lanseres i dag, består av tre forskjellige varianter. BROSLO forteller til Melk & Honning at de har vært inspirert av fremtiden når de har kréert sokkene. De vil utelukkende være å få tak i på Høyer Eger Trend i Oslo.
Les også: Norske artister fronter adidas originals nyeste kampanje