H & M har siden 2004 hatt en rekke designsamarbeid med alt fra Karl Lagerfeld til Alexander Wang. I dag ble det klart hvem som er nestemann ut – nemlig det franske motehuset Kenzo.
– Vi gleder oss enormt til å presentere Kenzo x H&Ms verden for alle der ute, og dele all kreativiteten, gleder og kjærligheten til mote, forteller Ann-Sofie Johansson, kreativ rådgiver hos H&M i en pressemelding.
Kenzo ble grunnlagt på 70-tallet av Kenzo Takada, og er blitt spesielt kjent for sin vågale bruk av farger og print. Siden 2011 har den kreative duoen Carol Lim og Humberto Leon – som også startet Opening Ceremony – vært sjefsdesignere for merket.
– I dette samarbeidet med H&M vil vi tenke stort, pushe grensene og dele den nye energien fra KENZO med mennesker over hele verden, sier Carol Lim og Humberto Leon, kreative ledere i KENZO i en pressemelding.
Melk & Honning gjorde nylig et intervju med norske Siri Johansen som Head of Knit for Kenzo.
Kolleksjonen vil være å få tak i på nett og i butikk fra 3. november i år.
Les også: Rihanna lager solbriller med fransk motehus