Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Gucci fall 2018

Gucci trekker seg fra den italienske moteuken

Bytter ut Milano Fashion Week med Paris.

Torsdag kunne motenettstedet WWD melde at italienske Gucci trekker seg fra moteuken i Milano – til fordel for Paris Fashion Week.

«Gucci er et globalt merke med dype og pulserende italienske røtter og en fransk aksjonær, Kering». Det sa Marco Bizzari, president og konsertsjef i Gucci til WWD.

«Da Alessandro fortalte meg om sitt ønske om å presentere den nye kolleksjonen i Paris – for å fortsette den franskinspirerte fortellingen – tenkte jeg at dette var en perfekt måte å fortsette den kreative delen i Frankrike».

Den franske motemetropolen vil ønske Gucci velkommen for en engangsvisning i høst. Motehuset, med Alessandro Michele i spissen, vil vise vår- og sommerkolleksjonen for 2019 under Paris Fashion Week i september. Visningen vil være en hyllest til Frankrike.

Bizzari understreker at visningsdatoen markerer «overgangen mellom Milano og Paris Fashion Week», for å unngå å påvirke tidsskjemaet.

«Vi ser frem til å retunere til Milano i februar 2019». 

Gucci vil nemlig bare holde én visning i Paris, før de returnerer til Milano i 2019. Motehuset skal også ha planer om å holde et helt spesielt arrangement hos «Gucci Hud», onsdag 19.september. Det er den andre dagen av moteuken i Milano. Detaljene rundt dette er forleløpig ikke kjent.

Gucci begynte sin hyllest til Frankrike allerede i pre fall-reklamefilmen med nikk til 1968, hvor studenter marsjerer og gjør oppgjør mot militæret og den byråkratiske eliten.

Pre fall 2018-kampanjen til Gucci fikk navnet «Gucci Dans Res Rules» som betyr «Gucci på gaten» på fransk:

Hovedbilde via WWD, Gucci

Les også: Holzweiler gjør collab med Køben-basert kultbutikk 

Siste saker

Mest lest nå
Les mer