Girls-stjernene holder det ekte i undertøyskampanje

(INSTAGRAM)

(INSTAGRAM)



Det er 2016 og undertøysreklamer handler fortsatt om at sex selger via kropper med fettprosenter lik null. Så står vi gjerne der på butikken og skal spe på i truseskuffen, men ender opp med å bli mer skuffet enn kommoden selv på grunn av knuste håp.

Nei, skjønnhet handler selvsagt om en god selvfølelse uansett hvilken fasong en måtte ha. Likevel er det fortsatt mange som sliter ved stadig å sammenligne seg med uoppnåelige mål, da glossy plakater som lyser oss midt i ansiktet gjerne har hatt utallige runder i redigeringsprogrammer.

Les også: Eks-retoucher hos Victoria’s Secret forteller hemmelighetene

Heldigvis fins et knippe forkjempere i den andre enden og en av disse er Lena Dunham. Via TV-serien «Girls» der Dunham kan sjekke av omtrent alle punkter av rulleteksten, har tilskuere fått realiteten slengt rett i trynet.

Sammen med co-skuespiller og venninne Jemima Kirke fremmer 30-åringen nok en gang mottoet om at kropp er topp, i en kampanje med undertøysmerket Lonely. Dette merket fra New Zealand har nemlig et prosjekt de kaller «Lonely Girls», der inspirerende kvinner blir portrettert helt uretusjert i deres egne omgivelser.

– I stedet for å bli objektivisert, blir kvinnene i disse kampanjene – i dette tilfellet, Lena og Jemima – styrket og viser ekte skjønnhet som forhåpentligvis vil hjelpe kvinner overalt til å føle seg litt mer frigjorte, sier de ifølge Dazed.

lenajem2

lenajem

Les også: Kate Winslet holder det ekte med L’Oreal

Les også
Bryllup i sommer? Her er våre 6 favorittkjoler

Siste saker

Mest lest nå
Les mer