Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Foreo
Alle bilder: Foreo

Foreo-sjefen: – Skjønnhetsteknologibransjen er i stadig endring

Under korona solgte det svenske beautytechmerket Foreo et produkt hvert tiende sekund.

Det er lenge siden skjønnhetssalongen var det eneste stedet å dra for en beautybehandling. Stadig flere merker finner opp diverse redskaper som skal gi hudpleierutinen et lite ekstra dytt.

Blant merkene som dytter skjønnhetsindustrien fremover finner vi Foreo. Det svenske beautytechmerket har vunnet mer enn 225 priser og høster titt og ofte ros fra beautyjournalister verden over. The Daily Beast omtaler noen av produktene som game changing.

– Skjønnhetsteknologibransjen er i stadig endring og beveger seg inn i nye teknikker og innovasjoner, sier Maria Lundtang, administrerende direktør i Foreo til Melk & Honning.

Ifølge Lundtang er en av de største trendene i 2022 såkalte mikrostrømenheter, noe merket lanserte i 2020 med sin Bear. Den er laget med det som skal være verdens første såkalte anti-sjokksystem.

– Mikrostrømbehandlinger har blitt brukt i kjendissalonger i flere tiår og har vist seg å stramme huden, forbedre hudens mikrosirkulasjon samt stimulere huden og ansiktsmusklene. Noe som gir ansiktet ditt et tonet og løftet resultat.

maria lundtang
Maria Lundtang.

Hun forteller at hun streber etter å holde seg oppdatert på trender og tendenser. Sammen med teamet kan hun på den måten lage flere «spa-at-home-behandlinger» for kundene deres.

– Foreo sine enheter er en livstidsinvestering som er laget for å vare.

Da merkets grunnlegger, Filip Sedic, ville lage den beste rensebørsten på markedet tilbake i 2013, ble resultatet Luna. Vanntett så den kan brukes i dusjen, med lang batterilevetid og mange små silikonpigger for å få skitten opp og ut av huden, har den siden starten solgt over 20 millioner enheter.

Les også
På baderomshyllen denne vinteren: Dette ønsker vi oss

– Det var en enorm positiv reaksjon, og ordet spredte seg globalt i et uventet tempo. Siden den tid har Foreo utviklet seg til mer avanserte skjønnhetsteknologiske enheter, fra ansiktsoppstrammende behandlinger med mikrostrøm til LED-lysterapi.

Merkets hudpleieredskap Iris er en annen favoritt. Med det noe suspekte utseendet, skal pulseringene den avgir etterligne en klassisk ansiktsmassasje for området rundt øynene og den berømte sinnarynken.

iris
Merkets Iris jobber mot mørke ringer, linjer og poser under øyene.

Har tech-hudpleie kommet for å bli, eller tror dere forbrukere etter hvert vil gå mer back to basics?

– Jeg tror definitivt at hjemmebehandlinger er fremtidens norm. Jeg ser uendelige muligheter i den innovative skjønnhetsteknologibransjen med nye spennende lanseringer og multifunksjonelle løsninger.

Hun forteller at Foreo utforsker måter «å pumpe mer vitenskap inn i egenomsorgssegmentet», for å «muliggjøre personlig tilpassede kosmetikkopplevelser».

– Jeg er overbevist om at folks ønske om å opprettholde et ungdommelig utseende vil forbli.

– Men med en betydelig økt etterspørsel og forventninger om mildere, mer effektive løsninger og metoder.

Hun mener «et dypere rike» av bioteknologiske løsninger som gir økende livskvalitet fortsatt er der ute, og venter på å bli utforsket og utnyttet.

– For oss er fremtiden et uendelig felt av muligheter.

foreo
Foreo Luna er en bestselger.

Under fjorårets Black Friday solgte Foreo to millioner Luna-enheter. Og under koronapandemien solgte merket et Foreo-produkt hver tiende sekund.

– Lockdowns og ytterligere skifte i den hybride arbeidskulturen har definitivt forandret skjønnhetsmarkedet. Ettersom de daglige bruksvanene til skjønnhetsforbrukerne drastisk endret seg – valgte våre forbrukere færre, men høyere kvalitet, på skjønnhetsprodukter eller løsninger med langvarige resultater for bruk hjemmefra.

– Pandemien har på mange måter opplyst forbrukerne våre til å finne nye alternativer for selvpleie og hjemmebehandlinger, som på noen måter har kommersialisert våre skjønnhetsteknologiske produkter.

Istedenfor en profesjonell behandling på et spa eller i en skjønnhetssalong, er tanken at produktene skal gi muligheten til å implementere egenpleie og mer avanserte DIY-behandlinger hjemme. En engangsinvestering og et supplement, ifølge Lundtang.

bear
Bear med mikrostrøm ble lansert i 2020.

Foreo er et av verdens mest kopierte brands, og i 2019 veltet en fullstappet lastebil i Kina med over 5000 kopier av deres populære hudpleie-redskaper.

Det skjedde kort tid etter at merket hadde avdekket at det fantes mer enn 30 000 piratkopier av produktene deres.

– Jeg tror det alltid vil være relevant og vanlig, spesielt på grunn av den omfattende oppblomstringen av hudpleieindustrien. Så vidt jeg vet er det ulike forsøk i mangfoldet av hudpleiemerker. Kopier er ikke bare begrenset til originalproduktene, selv om det består av brudd på patentloven.

Les også
Norsk merke legger ned etter flere utfordrende år

– Det er av største betydning å anskaffe patentlisensen for merkevarebeskyttelse. En lovlig lisens er vårt første og nødvendige skritt for å beskytte merkevaren vår mot brudd på åndsverk.

Les også: Store deler av det norske motemerket selges

Siste saker

Mest lest nå
Les mer