Erling Braut Haaland valgte norsk design

Publisert:

Del innlegg:

– Det er selvsagt veldig stas.

Erling Braut Haaland er på alles lepper om dagen, naturligvis. Han leverer varene på fotballbanen, og er en av verdens beste fotballspillere. Med verdens øyne rettet mot han er han et idol for mange. Ikke bare får han oppmerksomhet på fotballbanen – han får også mye oppmerksomhet for stilen sin.

Tidligere denne uken delte Haaland nyheten om han han samarbeider med fruktgiganten Bama. I videoen er han kledd opp i norsk design, nærmere bestemt en t-skjorte fra det norske merket vulkan executive®.

– Det betyr mye for oss å se Haaland i vulkan executive®. Han er en kul fyr med mye karisma og fet personlighet, og vår box fit-modell sitter perfekt på han, sier Tom Sunde, daglig leder i vulkan executive® til Melk & Honning.

– Haaland er så stor at han selv kan velge hvem han vil jobbe med, så det er selvsagt veldig stas å se han i vår egen t-skjorte.

Visjonen til vulkan executive® er å lage verdens beste basics. De gjør sin utgave av the perfect t-shirt, en unik kombinasjon av kvalitet, komfort, passform og bærekraft.

Konseptet er unisex og målet deres er å skape verdens beste basics til fornuftige priser.

Vulkan executive® ble lansert i juni, og har siden den gang opplevd stor etterspørsel – og nå må de nok belage seg på enda mer.

– Vår største utfordring så langt er å produsere nok volum for å mette etterspørselen. Med bedre varetilgang kunne vi nok solgt fem ganger så mye, men det er selvsagt et luksusproblem vi kan leve med, forteller Sunde.

Flere kjente profiler som Maria Mena, Herman Flesvig, Gundelach, Marie Ullevoldsæter, Wanda og Guri Heli har vist seg i t-skjorter fra merket.

De synes det er veldig hyggelig å se at folk setter pris på gode basics til en fornuftig pris.

Vulkan executive® har blitt tatt godt i mot. Foto: Instagram/ @vulkan.executive
Vulkan executive® har blitt tatt godt i mot. Foto: Instagram/ @vulkan.executive

– Vi har en god plan på skalering av produksjonen fremover, så vi unngår å bli for mye utsolgt, sier Sunde.

Vulkan executive® finnes i dag eksklusivt i egen nettbutikk og lanseres i tillegg hos utvalgte butikker i
hele Norden våren 2024..

Sunde kan fortelle at de har blitt kontaktet av mange butikker som ønsker å forhandle merkevaren.

– Vi ønsker å jobbe langsiktig og å være selektive for å vokse sunt og organisk. Det er derfor viktig for oss å jobbe med partnere med felles verdigrunnlag.

– Det kommer masse spennende nyheter, samarbeidsprosjekter og partnere utover høsten, så det er bare å følge med, avslutter Sunde.

Les også: Har du hørt om Martini Makeup?

Siste artikler

Slik er Jonathan Andersons nye Dior

Under moteuken i Paris var det en rekke spennende visninger på agendaen - én av dem: Jonathan Andersons...

Stjernenes beste antrekk fra Dior-visningen

Da Jonathan Anderson viste sin første ready-to-wear-kolleksjon som kreativ leder hos Dior, var det et stjernespekket publikum til...

Armani ser etter ny eier – L’Oréal er blant kandidatene

Armani har begynt å lete etter en kjøper. Det som i mange år har vært et av de...

Zara Larsson lanserer intimmerke

Popstjernen Zara Larsson utvider sitt kreative univers; denne gangen utenfor scenen. I høst lanserer hun MAIN ROSE, et...

– Dette er Norges beste kasjmirklær

Det nye klesmerket Mawei Cashmere lanserte sin første kolleksjon for kort tid siden, og markerte lanseringen av merket...

Alexandra Joner lanserer hudpleieserie

Med glød, glam og ekte hudpleieglede lanserer Alexandra Joner sin egen hudpleieserie. PREPPd er en leken, men seriøs...

Exercere åpner pop-up i Oslo

Det skandinaviske activewear-merket EXERCERE, etablert av Emilie Kruse og Laura Palm i 2021, har på kort tid markert...

Rosa sauer, rå styrke og en ny ull-fortelling: Saga av Kari Traa

Under Oslo Runway 2025 tok Kari Traa scenen med Saga; en kolleksjon som løfter sauen til moteikon og...