Bilde via Lucasfilm/Walt Disney Studios

En Baby Yoda-sminkekolleksjon er på vei

Skal vi tro ryktene på nettet.

Baby Yoda går som en farsott på nettet. Selv Ricky Gervais kunne ikke unngå å nevne baby-versjonen av den kjente Star Wars-figuren under Golden Globes denne uken, da han sammenliknet skuespillerveteran Jo Pesci med den lille blå fyren.

Grunnen til denne plutselig hypen rundt mini-Yoda er Star Wars-spin-offen The Mandalorian som ble lansert på Disney+ i fjor. Superfans spekulerte høylytt på nettet om identiteten og bakgrunnen til The Child, som han kalles i tv-serien. Dette var bensin på bålet for meme-skapere verden over, og Baby Yoda har siden vært overalt å se.

Les også: Er toppen nådd for skjønnhetsmarkedet?

Nå er en Baby Yoda-sminkekolleksjon kanskje snart er på vei, skriver motemagasinet i-D.

«Flytt deg, Kylie Jenner. Det er en ny skjønnhetsinfluencer i byen. Vi forventer at makeup-artister på YouTube tester ut hans søte, rynkete øyeskyggepaletter veldig snart», skriver de.

Lucasfilm, filmselskapet bak Star Wars, har nemlig sendt inn hele 28 patentsøknader for Baby Yoda-merch, inkludert to for kosmetikk, blant annet innen kategorien «ikke-medisinsk kosmetikk» og parfyme.

Om det er snakk om øyeskyggepaletter i babyblått á la 1995 eller lipkits som skriker Eiffel 65s I’m blue (da ba dee) vil tiden vise.

Det er forøvrig ikke første gang Star Wars prøver seg på beauty-markedet. I slutten av desember i fjor samarbeidetden legendariske makeup-guruen Pat McGrath med selskapet om en sminkekolleksjon i begrenset opplag.

Les også: Vi smører skadelige miljøgifter rett i ansiktet