Du har garantert sett disse på Instagram.
Det kan virke som at forbrukere nå er veldig klare for å kle seg opp igjen, og forlate for godt joggebuksen og kosedressen som man har levd i det siste året.
Den globale shoppingplattformen Lyst undersøker hvert år hvilke motemerker og produkter som er hetest verden over. Nå er rapporten for første kvartal av 2021 klar, ifølge Fashionista.
Gucci troner på toppen av listen over årets heteste merker så langt i år. Det gjorde det italienske motehuset også i forrige kvartalsrapport. Det mener Lyst er takket være vinterens samarbeid med The North Face – og ikke minst all presseomtalen i forbindelse med årets kanskje mest etterlengtede motefilm – House of Gucci med Lady Gaga i hovedrollen.
Nike er det andre mest ettertraktede merket i 2021. Mye takket være den sesongbaserte etterspørselen etter treningsklær – for nå er det for mange sommerkroppen som er på gang. Merket har nok også fått drahjelp av Lil Nas X og MSCHF sin omdiskuterte Satan-sko.
Når det gjelder hvilke produkter som er mest populære blant kvinnelige forbrukere om dagen, baserer rapporten seg på omtaler på blant annet sosiale medier, søk og salg på tvers av tusenvis av nettbutikker.

The North Face x Gucci GG canvas bomber jacket er det desidert hotteste produktet så langt i år.
Jakken med Gucci-monogrammet på var overalt på Instagram, og ble utsolgt på rekordtid.
Deretter følger Hermès Kelly bag, oppkalt etter Hollywood-stjernen og fyrstinnen av Monaco, Grace Kelly. Denne skal da aller helst være pre-owned. Kanskje like greit – ettersom vesken regnes som en av verdens mest eksklusive. Etterspørselen etter Hermès-vesker skal ha steget så mye som 430 prosent.

På tredjeplass ligger Lug boot fra Bottega Veneta, som surfer på bølgen av trendy svarte boots med chunky såler.
Prada re-edition 2005 nylon bag kaprer en fjerdeplass på listen over verdens heteste produkter.

Vesken er som navnet tilsier en nyversjon av motehusets ikoniske veske fra tidlig 2000-tallet. Og influencerne har fått dilla på den for lengst.
På femteplass kommer The Attico Devon mules, it-skoen som blant andre Kylie Jenner og Hailey Bieber har lagt sin elsk på.

Prada satin headband er det sjette mest populære merket så langt i år.
Mye takket være den amerikanske poeten Amanda Gorman som brukte den oversizede hårbøylen fra motehuset i rødt da hun holdt diktopplesning under presidentinnsettelsen i USA av Joe Biden i januar. Store hårbøyler fikk mye vind i seilene i 2019 og 2020, og i år er det visstnok denne som skal ta over.

Her er resten av verdens heteste produkter akkurat nå:
7. Nike Go FlyEase racer
8. Adidas x Ivy Park monogram bucket hat
9. Rolex pre-owned 40 mm Submariner
10. Nensi Dojaka asymmetric mini dress
Les også: Nå får en av verdens mest ikoniske jeans en makeover
