The Body Shop er den mest bærekraftige merkevaren innen skjønnhet i Norge

Dette er den mest bærekraftige skjønnhetsmerkevaren i Norge

– Motiverende å få anerkjennelse for alt vårt harde arbeid.

The Body Shop er den mest bærekraftige merkevaren innen i skjønnhet i Norge. Det viser kåringen av Europas og Norges største varemerkestudie om bærekraft, Sustainable Brand Index.

247 norske merkevarer er med i årets undersøkelse, som også utføres i Sverige, Danmark, Finland, Nederland, Estland, Latvia og Litauen.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

10 400 nordmenn har avgitt sin stemme, og stemt frem den britiske kosmetikkjeden som årets mest bærekraftige merkevare i skjønnhetskategorien. Samlet sett ble de rangert som den 16. mest bærekraftige merkevaren i Norge.

– The Body Shop har under lang tid jobbet målrettet med bærekraft og de har fokusert mye på dyrevern, blant annet. Det har gjort The Body Shop til et pålitelig og svært bærekraftig varemerke i forbrukernes øyne, sier Erik Elvingsson Hedén, gründer av Sustainable Brand Index i en uttalelse.

Til Melk & Honning sier Caroline Normann, PR- og markedsansvarlig at det er stas å vinne prisen:

– Vi syns det er utrolig stas å vinne prisen som skjønnhetsbransjens mest bærekraftige merkevare, og vi setter stor pris på tilliten kundene har til oss. Dyr, mennesker, og planeten vår har alltid vært det vi brenner mest for, og noe som har vært i vårt DNA siden Anita Roddick startet The Body Shop i 1976. Det er selvsagt motiverende å få anerkjennelse for alt vårt harde arbeid.

Les også: Kaster seg inn i kampen om skjønnhetskundene på nett