– Klare for satsning på digitale flater.
Melk & Honning kunne i februar avsløre at KVD Vegan Beauty, tidligere Kat Von D Beauty – makeupmerket grunnlagt av kjendistatovøren med sammen navn som nylig forlot merket hun selv startet – nå kommer til Norge.
Merket vil selges eksklusivt hos parfymerikjeden Fredrik & Louisa som i anledning lanseringen for første gang åpner nettbutikk.
– En «add-on»
Nettbutikken vil i første omgang være dedikert eksklusivt til KVD Vegan Beauty. På sikt skal det lanseres også andre merkevarer med begrenset distribusjon i norske retail-butikker.
– Vi har hatt stor vekst i fysisk retail, hvor vi har fokus på ekspertkompetanse, god kundeveiledning og at vi skal ha de beste merkevarene i våre butikker. Dette er fremdeles, og vil alltid være, vår kjernevirksomhet. Nå som vi har en tydelig posisjon i markedet både for vareutvalg, tilgjengelighet og omsetning, ser vi oss klare for satsing på digitale flater, sier markedskoordinator Ulrikke Frøshaug i Hava Group til Melk & Honning.
– Aktører som VITA og KICKS er allerede tungt inne på nett, hva tenker dere om konkurransen fra disse?
– Vi holder fokuset på oss selv og kvaliteten vi skal levere mot kundene våres. Nettbutikken vil være en «add-on». Vårt største konkurransefortrinn vil fremdeles være våre dyktige kollegaer ute i butikk – som møter og veileder kundene våre hver eneste dag.
Utvider
Planen er «å rulle ut flere kjente og kjære merkevarer», forteller Frøshaug. Dette skal gjøres steg for steg for kvalitetskontroll i alle ledd. På sikt skal nettbutikken representere parfymeriet slik kundene kjenner det, forsikrer hun.
– Merkevarer våre kunder kan forvente å finne på nett fremover er eksklusive merker som har lav distribusjon i fysiske butikker. Som for eksempel Chanel, Dior Backstage, NARS, Jo Malone London, Kiehl’s, Giorgio Armani Beauty og så videre.
Sephora-avtale
Frøshaug forteller at Fredrik & Louisa har fått en avtale på Sephoras eksklusive merker, som blant annet inkluderer KVD Vegan Beauty.
– Hvis lanseringen av KVD Vegan Beauty blir vellykket – noe vi er 100 prosent sikre på at det blir – så vil det åpne døren for lansering av andre Kendo-brands på sikt. Som for eksempel Fenty Beauty og Marc Jacobs Beauty
Les også: Har tjent seg søkkrike på detox-de som skal kunne kurere kreft