Kolleksjonen kommer allerede i desember.
Samarbeid i motebransjen er knapt noen nyhet, og i det siste har samarbeidene i stor grad handlet om møtet mellom luksus og streetwear. Ta bare det erkefranske motehuset Louis Vuittons utnevnelse av Off-Whites Virgil Abloh som ny kreativ leder for herrekolleksjonene som et eksempel og debutkolleksjonen som ble vist under moteuka i Paris tidligere denne måneden.
Også denne gangen møtes to motsetninger, men også to britiske storheter, når Burberry nå samarbeider med punkdronning Vivienne Westwood.
Det var Burberrys kreative leder Riccardo Tisci som avslørte nyheten på sin private Instagram-konto før helgen til sine 2,3 millioner følgere knappe fire måneder etter at han tok over roret ved det britiske luksusmotehuset etter at Christopher Bailey takket for seg tidligere i år.
https://www.instagram.com/p/Bk40NmQHME9/?utm_source=ig_embed
«Vivienne Westwood var en av de første designerne som gjorde at jeg selv drømte om å bli designer. Hun er en rebel, en punker og helt uten sidestykke når det kommer til sin unike representasjon av britisk stil som har inspirert så mange av oss. Da jeg først startet ved Burberry visste jeg at det var den perfekte anledning til å få henne med på noe», sier Tisci i en uttalelse. Det skriver motenettstedet Business of Fashion.
Kolleksjonen, som kommer i et begrenset opplag, vil lanseres allerede i desember i år, og vil bestå av videreutviklinger fra Westwoods eget arkiv. Tiscis første kolleksjon for Burberry vises i september.
Hovedbilde: Burberry.
Les også: Motehuskabalen: Dette er de viktigste trekkene så langt