Britisk kultmagasin står opp fra de døde

Publisert:

Del innlegg:

På både nett og papir.

Det skrives mye om magasindøden, men denne uken kunne bransjenettstedet Business of Fashion melde at den britiske stilbibelen The Face, som hadde sin storhetstid på 80- og 90-tallet, nå får en noe uventet relansering.

Magasinet hadde i sin tid en sterk, kulturell påvirkning da under grunnlegger og redaktør Nick Logan, før det ble lagt ned i 2004.

Nå er The Face tilbake med ny strategi og eiere. Men arven fra kultmagasinets glansdager skal være med videre med fokus på både moteserier så vel som kvalitetsjournalistikk.

I tillegg til å satse digitalt, vil magasinet også komme ut på print hvert kvartal. Den første utgaven kommer i butikkhyllene i september i år. På nett debuterer relanseringen allerede i april.

Denne uken fikk vi en smakebit på Instagram:

https://www.instagram.com/p/BvekLbqj00F/

The Face ble grunnlagt i 1980, og var en del av popkulturen i London. Det fulgte de unges bevegelse i den britiske storbyen, fra punk til rave. Magasinet ble lansert rundt samme tid som i-D og solgte over 70.000 utgaver i måneden.

Ikoner som Madonna, David Bowie, Kate Moss og Kurt Cobain har alle prydet tidligere forsider av magasinet. Med en historie som viser uredde og til tider også sjokkerende covere, er det knyttet stor spenning til hvem som blir å se på forsiden når magasinet er tilbake på print til høsten.

https://www.instagram.com/p/BupRC2LgbdI/

Hovedbilde: Kate Moss på forsiden av The Face. Foto: Skjermdump

Les også: Er det motemagasinenes ansvar å fremme mangfold?

Siste artikler

Dette kan du finne på i Oslo i helgen

Enda usikker på hva du skal finne på i helgen? Hva med å sette i gang julestemningen på...

Comprimé: Kapselgarderoben som tåler livet

Comprimé kombinerer tidløs stil med funksjonelle materialer - og vil gjøre det enklere å kle seg godt hver...

Kjendisinvestor investerer i Lululemon

Den amerikanske investoren Michael Burry, best kjent fra filmen The Big Short og for sin rolle i å...

6 trender vi ser overalt akkurat nå

Fra catwalkene i Paris til gatene i Oslo - denne sesongen handler mote om varme, volum og tekstur....

Dua Lipa i samarbeid med eksklusivt hudpleiemerke

Det tyske hudpleiemerket Augustinus Bader har lenge hatt kultstatus blant skjønnhetsentusiaster verden over. Kjente profiler og deres hudpleiere...

Not My First: Når skandinavisk design møter western-luksus

For første gang i Norge lanseres et Luxury Cowboy-brand.Et nytt norsk klesmerke rir inn på motescenen: Not My...

Singles day: Gjør de beste kuppene!

Singles Day har utviklet seg fra et kinesisk fenomen til en global påminnelse om at egenkjærlighet også fortjener...

Endelig åpner Prada-butikken i Oslo

Etter lang tids venting og måneder med spekulasjoner er det nå offisielt: Prada åpner sin første norske butikk...