Aspesi x Zalando lanserer spennende kolleksjon

Publisert:

Del innlegg:

Det italienske merket samarbeider med shoppinggiganten.

Zalando, en ledende europeisk destinasjon for å handle mote og accessories på nett, og Aspesi, en italiensk pioner og produsent av tidløse baseplagg, har sammen lansert en eksklusiv kapselkollekskjon som hyller italiensk film.

Kolleksjonen har fått navnet Cinema Club, og er laget i Italia. Den henter inspirasjon fra Aspesis ikoniske motearv og Zalandos moderne tilnærming.

Totalt består den kjønnsnøytrale kolleksjonen av 16 plagg.

Kapselkolleksjonen gjenspeiler merkenes DNA, og inkluderer plagg som skjorter og t-skjorter, flyvejakker og cargobukser i nylon og bomull.

Cinema Club er et kjærlighetsbrev til italiensk film.

Kolleksjonen har fokus på nylonplagg med trykk fra de mest ikoniske filmscenene fra mesterverkene til italienske regissører. Samarbeidet kombinerer den unike estetiske visjonen fra fortiden med det moderne, gjennom bilder og videoinnhold som fanger opp essensen av fordomsfrie unge personer.

Coco Rebecca Edogamhe og Mattia Carrano for Aspesi x Zalando.
De italienske skuespillerne Coco Rebecca Edogamhe og Mattia Carrano for Aspesi x Zalando.

Kapselkolleksjonen er en forlengelse av samarbeidet mellom Zalando og Aspesi.

– Ved å lage en eksklusiv «Made in Italy»-kolleksjon sammen med et elsket italiensk merke har vi som mål å lage en dypere forbindelsen til våre moderne luksuskunder, forteller Lena Sophie-Roeper, direktør for Designer & Luxury hos Zalando i en pressemelding.

Kolleksjonen er uanstrengt chic, passende for den moderne livsstilen til Zalandos europeiske forbrukere.

– Sammen med Aspesi ønsket vi å gi dem mer enn bare mote. Vi ønsket å gi dem en unik kulturhistorie sammen med moteopplevelsen. Dette partnerskapet er et utmerket eksempel på hvordan vi kan samarbeide med designere og ikoniske luksusmerker på en meningsfylt måte, sier Sophie-Roeper.

Coco Rebecca Edogamhe.
Coco Rebecca Edogamhe.
Mattia Carrano.
Mattia Carrano.

Aspesi på sin side er også glade for å jobbe sammen med Zalando.

– Med Cinema Club strekker samarbeidet vårt seg utover det kreativite. Vi setter pris på muligheten til å feire arven vår og merkets DNA, og å dele vår felles visjon med et bredere internasjonalt publikum, tilføyer Carlos Pellegrini, VP for markedsføring og salg hos Aspesi.

Aspesi x Zalando.
Aspesi x Zalando.

Det kreative konseptet henter inspirasjon fra reisen til Aspesi sammen med Zalando. Sammen blander de kreativitet og design for å skape en nylonkolleksjon, som gjenspeiler essensen i italiensk kultur.

– Sammen skriver vi en fortelling som strekker seg utover grenser, og hyller gleden av innovasjon og tidløse uttrykk med en moderne vri, avslutter Pellegrini.

Les også: Drunk Elephant lanseres endelig i Norge

Siste artikler

Her får du juletallerken og julekos i Oslo

Når desember endelig legger sitt myke vinterteppe over Oslo, skjer det noe helt spesielt i byen. Gatene fylles...

Skoene vi ønsker oss til julebordet

Julebordsesongen er rett rundt hjørnet - og til det perfekte antrekket, er det perfekte skoparet et must. Mens...

Holzweiler vender tilbake til København, etter internasjonal suksess i London

Copenhagen Fashion Week lanserer denne sesongen den nye utmerkelsen CPHFW Homecoming Slot, og det norske merket Holzweiler blir...

Djerf Avenue inntar Selfridges med ny pop-up

Det svenske motemerket Djerf Avenue, grunnlagt av innholdsskaper og entreprenør Matilda Djerf, vender tilbake til London med sin...

Dette kan du finne på i Oslo i helgen

Enda usikker på hva du skal finne på i helgen? Hva med å sette i gang julestemningen på...

Comprimé: Kapselgarderoben som tåler livet

Comprimé kombinerer tidløs stil med funksjonelle materialer - og vil gjøre det enklere å kle seg godt hver...

Kjendisinvestor investerer i Lululemon

Den amerikanske investoren Michael Burry, best kjent fra filmen The Big Short og for sin rolle i å...

6 trender vi ser overalt akkurat nå

Fra catwalkene i Paris til gatene i Oslo - denne sesongen handler mote om varme, volum og tekstur....